Η χαμηλή τηλεθέαση φέρνει αλλαγές στην τελετή των Όσκαρ

Τα νούμερα τηλεθέασης της απονομής των βραβείων Όσκαρ για το 2018, ήταν τα χαμηλότερα που καταγράφηκαν ποτέ, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα μετά την προβολή της τελετής.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το Nielsen, 26, 5 εκατομμύρια Αμερικανοί παρακολούθησαν την τελετή σε ζωντανή μετάδοση από το δίκτυο ABC, μια εκπομπή διάρκειας τεσσάρων ωρών, γεγονός που συνιστά πτώση της τάξεως του 16% σε σχέση με τα 32,9 εκατομμύρια που παρακολούθησαν τα Όσκαρ το 2017.

Να σημειωθεί ότι στις μετρήσεις δεν περιλαμβάνονται οι ψηφιακές προβολές μέσω τάμπλετ ή κινητών.

Ενώ η προβολή της τελετής των Όσκαρ είναι συχνά συνδεδεμένη με τη δημοτικότητα που παρουσιάζουν οι καλύτερες ταινίες, το νικητήριο φιλμ της φετινής χρονιάς που ήταν το The Shape of Water, παρουσίασε απλά, καλύτερα έσοδα στο box office και από τους πέντε υποψήφιους. Η φανταστική ταινία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, κέρδισε 57 εκατομμύρια δολάρια στο αμερικανικό box office κάτι περισσότερο δηλαδή, από το διπλάσιο των εισπράξεων της περσινής νικήτριας ταινίας, Moonlight.

Αυξάνουν τις υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας

Να σημειωθεί ότι το χαμηλότερο ρεκόρ στα νούμερα τηλεθέασης της τελετής απονομής, σημειώθηκε το 2008, όταν η ταινία «Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους» πήρε το αγαλματίδιο της καλύτερης. Μετά από τα στοιχεία αυτά, η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, που είναι υπεύθυνη για την διοργάνωση, σκοπεύει να αναβαθμίσει το προϊόν, αυξάνοντας τον αριθμό των υποψηφιοτήτων σε 10 ώστε να προκαλέσει μεγαλύτερο ενθουσιασμό στους τηλεθεατές.

Πάντως όσες αλλαγές έχουν γίνει, σπάνια είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενώ παρά τη μείωση στη τηλεθέαση, η εκπομπή παραμένει το πιο σημαντικό τηλεοπτικό πρόγραμμα στις ΗΠΑ, ενώ πιθανότατα θα συμπεριληφθεί στις εκπομπές του 2018 με την υψηλότερη τηλεθέαση, εξαιρουμένων των αθλητικών γεγονότων.

Η εκπομπή ξεπέρασε άνετα τις τηλεθέασης, άλλων ανάλογων τελετών απονομής μεγάλων βραβείων που έγιναν φέτος, όπως οι Χρυσές Σφαίρες που έφτασαν τα 19 εκατομμύρια τηλεθεατές τον περασμένο Γενάρη, αλλά και τα Grammy που έφτασε τους 19,8 εκατομμύρια τηλεθεατές, τον περασμένο μήνα.

Πηγή: The Guardian