Λουκέτο στο MEGA και με την σφραγίδα του ΣτΕ

Λουκέτο στο MEGA και με την σφραγίδα του ΣτΕ

Η  Ολομέλεια του Συμβουλίου… επικυρώνει την απόφαση του ΕΣΡ για την επιβολή του «μαύρου» στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, καθώς η μη συμμετοχή του στην τελευταία αδειοδοτική διαδικασία αυτόματα είχε ως συνέπεια τον τερματισμό της λειτουργίας του.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με δύο αποφάσεις της απέρριψε την αίτηση ακύρωσης του τηλεοπτικού σταθμού MEGA και 112 εργαζομένων στον σταθμό.

Όλοι ζητήσουν να ακυρωθεί η υπ΄αριθμ. 18/2018 απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης με την οποία διατάχθηκε ο τερματισμός λειτουργίας του MEGA, όπως ορίζει ο νόμος 4496/2017.

Το ιστορικό του προδιαγεγραμμένου λουκέτου

Το MEGA από τον Σεπτέμβριο του 2016 διέκοψε τη μετάδοση ειδήσεων και ενημερωτικών προγραμμάτων. Στην συνέχεια δεν υπέβαλλε δήλωση αλλαγής φυσιογνωμίας προγράμματος και δεν συμμετείχε ούτε στην διαδικασία χορήγησης αδειών «επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευροεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου» με αποτέλεσμα ο ΕΣΡ να αποφασίσει τον τερματισμό λειτουργίας του.

Η απόφαση του ΣτΕ

Η απόφαση αυτή του ΕΣΡ είχε ανασταλεί προσωρινά από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας υποστηρίζουν  στις επίμαχες αποφάσεις τους, ότι «μετά την εφαρμογή του Ν. 4496/2017 οι τηλεοπτικοί σταθμοί εξαρτούν τη συνέχιση της λειτουργίας τους από τη συμμετοχή τους σε προκηρυχθείσα διαγωνιστική διαδικασία αδειοδότησης».

Στην περίπτωση μη συμμετοχής ή απαράδεκτης ή ανεπιτυχούς συμμετοχής τηλεοπτικού σταθμού σε προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης -τονίζεται στο σκεπτικό τους- επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός λειτουργίας του μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίαν περιστάσεων».

Η Ολομέλεια του ΣτΕ, επισημαίνει ακόμα ότι «σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή τους κράτους δικαίου που επιβάλλει τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου, ως τύπος προγράμματος που αφορά την ενεστώσα λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, νοείται ο δηλωθείς κατά την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία τύπος του προγράμματος, ο οποίος και προσδιορίζει το χαρακτήρα του σταθμού ως ενημερωτικού ή μη και όχι ο τύπος προγράμματος ο οποίος έχει τυχόν δημιουργηθεί αυθαιρέτως με τη μεταβολή της φυσιογνωμίας του δηλωθέντος προγράμματος του σταθμού, κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων με τις οποίες κρίθηκε νόμιμη η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε τηλεοπτικούς σταθμούς για μη νόμιμη μετατροπή του προγράμματός τους από ενημερωτικό, όπως είχε δηλωθεί, σε μη ενημερωτικό».

Κατά το ΣτΕ «Η τηλεοπτική εκπομπή τελεί (κατ’ άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος) υπό τον άμεσο έλεγχο του κράτους προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιδιωκόμενοι σκοποί (εξασφάλιση τηλεοπτικής στάθμης προγραμμάτων, πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας κ.λπ.) και δύναται να συνίσταται ο έλεγχος αυτός στην υπαγωγή της τηλεοπτικής εκπομπής σε καθεστώς προηγούμενης άδειας, χορηγουμένης κατά ισότιμο, αντικειμενικό και αμερόληπτο τρόπο, σχετικοί όροι και προϋποθέσεις».

Έτσι, δεν αντίκειται στην συνταγματική διάταξη το του άρθρου 15 ατομικό ή στις αρχές της αναλογικότητας και του κράτους δικαίου νόμος που επιβάλλει τον κατά δέσμια αρμοδιότητα τερματισμό της λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών που δεν πληρούν ή δεν πληρούν πλήρως τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις λειτουργίας.

Το ΣτΕ απορρίπτει και τις αιτήσεις ακύρωσης τεσσάρων τηλεοπτικών καναλιών

Ακόμα το ΣτΕ με τέσσερις άλλες αποφάσεις της Ολομέλειας απέρριψε τις αιτήσεις ακύρωσης της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας και των τηλεοπτικών σταθμών ΣΚΑΙ, Σταρ και Αντένα που στρέφονταν κατά της τελευταίας αδειοδοτικής διαδικασίας.

Loading