Πέντε εναλλακτικές κατηγορίες για να πίνουμε… γάλα

Το γάλα είναι μια από τις πιο αγαπημένες μας πρωινές συνήθειες, αφού είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θωρακίζει τον οργανισμό μας. Τι γίνεται όμως αν υπάρχει δυσανεξία ή αλλεργικές αντιδράσεις; Η απάντηση μας είναι μια λίστα με εναλλακτικές κατηγορίες για γάλα χωρίς να χάνουμε την ουσία του.

Γάλα αμυγδάλου

Το γάλα αμυγδάλου τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ένα από τα αγαπημένα ροφήματα όχι μόνο αυτών που υποφέρουν από δυσανεξία στη λακτόζη ή είναι χορτοφάγοι, αλλά πολλών καθώς είναι νόστιμο και έχει μια ωραία κρεμώδη υφή. Μπορείτε να το γευτείτε σκέτο, να το βάλετε στα δημητριακά σας, αλλά και σε διάφορες παρασκευές, όπως ρυζόγαλο, μιλκσέικ, και άλλα γλυκά και επιδόρπια.

Τι σας προσφέρει: Μέταλλα (π.χ. σίδηρο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και µαγνήσιο). Περιέχει επίσης ακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταµίνη Ε και φυτοστερόλες. Από την άλλη, δεν περιέχει λακτόζη, χοληστερίνη και γλουτένη. Σε αντίθεση µε τον ξηρό καρπό, το γάλα αµυγδάλου δεν είναι πηγή φυτικών ινών.

Γάλα σόγιας

Στην γεύση δεν παίρνει άριστα καθώς θυμίζει όσπρια, αλλά χάρη στα φυσικά ενισχυτικά γεύσης που συνήθως περιέχουν πολλά γάλατα σόγιας που κυκλοφορούν στην αγορά πίνεται τελικά ευχάριστα. Μπορείτε να το πιείτε σκέτο, να το γευτείτε με τα δημητριακά σας, να το βάλετε στον καφέ σας ή να φτιάξετε την μπεσαμέλ σας.

Τι σας προσφέρει: Περιέχει περίπου την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης με το γάλα αγελάδας. Σας δίνει υδατάνθρακες, νάτριο, σίδηρο, ριβοφλαβίνη, ασβέστιο και φυτικές ίνες. Είναι καλή πηγή λεκιθίνης και βιταμίνης Ε. Περιέχει, επίσης, ισοφλαβόνες (φυτοοιστρογόνα) και είναι πλούσιο σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ενώ δεν περιέχει χοληστερίνη. Τέλος, δεν έχει καζεΐνη, την πρωτεΐνη ορού γάλακτος. Μπορεί βέβαια να προκαλέσει αλλεργική αντίδραση σε άτομα με αλλεργίες στη σόγια.

Γάλα ρυζιού

Εύκολο στην πέψη και ελαφρύ ρόφημα. Το γάλα ρυζιού παράγεται συνήθως από καστανό ρύζι και τις περισσότερες φορές αναμειγνύεται με σιρόπι ζαχαροκάλαμου και εμπλουτίζεται με ασβέστιο. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για την παρασκευή επιδορπίων, σνακ και γλυκών.

Τι σας προσφέρει: Είναι πλούσιο σε σάκχαρα, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, γι’ αυτό και θεωρείται καλή επιλογή για όσους ασκούνται. Από την άλλη, δεν περιέχει χοληστερίνη και λακτόζη, γι’ αυτό και ενδείκνυται για όσους υποφέρουν από δυσανεξία στη λακτόζη, αλλεργία στη σόγια ή προβλήματα του πεπτικού συστήματος.

Γάλα καρύδας

Για όσους θέλουν να το ζήσουν και λίγο… Survivor υπάρχει και το γάλα καρύδας, είναι γλυκό και έχει κρεμώδη υφή. Δεν είναι γάλα που μπορείτε να πιείτε σκέτο ή να το καταναλώσετε με τα δημητριακά σας, μπορείτε όμως να το βάλετε στον καφέ, να φτιάξετε με αυτό ένα smoothie με φρούτα, ένα κέικ ή να δώσετε εξωτική γεύση στα φαγητά σας.

Τι σας προσφέρει: Είναι πλούσιο σε μαγνήσιο και σίδηρο, ενώ δεν περιέχει μεγάλη ποσότητα νατρίου. Δυστυχώς, το μεγαλύτερο μέρος του λίπους που περιέχει είναι κορεσμένο, γι’ αυτό και πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

Γάλα βρόμης

Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιείτε το αγελαδινό γάλα. Κυκλοφορεί σε διάφορες γεύσεις, εκτός από τη φυσική, όπως με γεύση βανίλιας και σοκολάτας.

Τι σας προσφέρει: Δεν περιέχει χοληστερίνη, ούτε λακτόζη, γεγονός που καθιστά το συγκεκριμένο ρόφημα κατάλληλο για όσους έχουν δυσανεξία ή αλλεργία στο γάλα.