«Τέλος» τα παλιά ντιζελοκίνητα οχήματα στο κέντρο του Βερολίνου

«Τέλος» τα παλιά ντιζελοκίνητα οχήματα στο κέντρο του Βερολίνου

Δικαστήριο του Βερολίνου διέταξε την Τρίτη την πρωτεύουσα της Γερμανίας να απαγορεύσει σε πολλούς οδικούς άξονες της πόλης την κυκλοφορία παλαιότερων ντιζελοκίνητων οχημάτων, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου των οποίων ξεπερνούν τα επιτρεπτά όρια.

Η απόφαση αυτή θεωρείται πλήγμα για την τεχνολογία αυτή, που έχει πέσει σε «δυσμένεια» στην Ευρώπη αλλά και για την κυβέρνηση της Γερμανίας που προσπαθούσε να αποφύγει τέτοιου είδους περιορισμούς μολονότι αγωνίζεται για να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Τα ντιζελοκίνητα οχήματα άνω των τριών-τεσσάρων ετών (δηλαδή αυτά με εκπομπές καυσαερίων Euro 0-5) δεν θα επιτρέπεται πλέον να κυκλοφορούν σε ορισμένους δρόμους του κέντρου της πόλης από την 1η Απριλίου 2019, αναφέρεται στην απόφαση του δικαστηρίου το οποίο επέκρινε τον δήμο επειδή δεν έχει ενεργήσει έτσι ώστε η ατμοσφαιρική ρύπανση να παραμείνει εντός των επιτρεπτών ορίων.

«Είναι μια καλή ημέρα για τον αέρα που αναπνέουμε» είπε ο Γιούργκεν Ρες, ο πρόεδρος της οικολογικής, μη κυβερνητικής οργάνωσης DUH (Deutsche Umwelthilfe) που είχε την πρωτοβουλία αυτή. Ενθαρρυμένη από παρόμοια μέτρα που έχουν ληφθεί στο Αμβούργο –και σύντομα στη Στουτγκάρδη και τη Φραγκφούρτη), η DUH ήθελε να αναγκάσει το Βερολίνο να εφαρμόσει επίσης μέτρα. Αρχικά πάντως ζητούσε τη γενική απαγόρευση των ντιζελοκίνητων οχημάτων.

Η απαγόρευση αφορά κυρίως την εμβληματική οδό Φριντριχστράσε και θα πλήξει περίπου 200.000 οδηγούς, σύμφωνα με εκτιμήσεις του γερμανικού Τύπου. Θα υπάρξει πάντως μια εξαίρεση, για τα επαγγελματικά οχήματα.

Μέτρα για την απομάκρυνση των αυτοκινήτων από τους κεντρικούς οδικούς άξονες έχουν λάβει το τελευταίο διάστημα πολλές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως η Μαδρίτη, η Ρώμη και οι Βρυξέλλες.

Το θέμα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων έχει πολιτική σημασία στη Γερμανία, όπου ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολεί 800.000 εργαζόμενους. Οι πωλήσεις των οχημάτων αυτών καταγράφουν πτώση αφότου η Volskwagen παραδέχτηκε το 2015 ότι χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό το οποίο εμφάνιζε τα αυτοκίνητά της λιγότερο ρυπογόνα απ’ όσο ήταν στην πραγματικότητα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading