Του Γιώργου Παπαδημητρόπουλου
Το τηλεοπτικό έτος 2018 ολοκληρώθηκε φέρνοντας πολλές αλλαγές στο μιντιακό περιβάλλον. Κανάλια «γεννήθηκαν», άλλα έκλεισαν τον κύκλο τους. Παρόλα αυτά για τις τηλεθεάσεις δεν ήρθαν τα πάνω-κάτω.
Τη φετινή τηλεοπτική χρονιά υπήρχαν προγράμματα που ξεχώρισαν και κέρδισαν την προσοχή του τηλεοπτικού κοινού. Μεγάλοι κερδισμένοι ήταν αναμφίβολα τα reality που κυριάρχησαν στο φετινό ΤOP 10 της τηλεθέασης. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της AGB, reality και talent show κατέλαβαν τις πέντε από τις πρώτες δέκα θέσεις.
Στην πρώτη θέση βρίσκεται η πρεμιέρα του φετινού Survivor τον Ιανουάριο του 2018, ενώ ξεχωριστή είναι η παρουσία της εκπομπής «Στην υγειά μας ρε παιδιά» αλλά και του συλλαλητηρίου για τη Μακεδονία που μεταδόθηκε από τον ΣΚΑΪ.
Το TOP 10 της φετινής σεζόν:
- Survivor (πρεμιέρα) – ΣΚΑΪ – 2.232.000 τηλεθεατές
- Eurovision (τελικός) – ΕΡΤ1 – 1.854.000 τηλεθεατές
- Ελλάδα – Κροατία (μπαράζ πρόκρισης Μουντιάλ)- ΣΚΑΪ – 1.494.000 τηλεθεατές
- Ελλάδα έχεις ταλέντο – ΣΚΑΪ – 1.475.000 τηλεθεατές
- Στην υγειά μας -ΣΚΑΪ – 1.426.000 τηλεθεατές
- Συλλαλητήριο για τη Μακεδονία -ΣΚΑΪ – 1.360.000 τηλεθεατές
- The Voice -ΣΚΑΪ – 1.359.000 τηλεθεατές
- MasterChef (τελικός) – STAR – 1.337.000 τηλεθεατές
- Τατουάζ – ALPHA – 1.297.000 τηλεθεατές
- Nomads (τελικός) -ANT1 – 1.296.000 τηλεθεατές
«Έφυγε» το MEGA
Το ημερολόγιο έγραφε 20 Νοεμβρίου 1989 όταν το Mega Channel, ο πρώτος ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός της χώρας άρχισε να εκπέμπει. Σχεδόν 29 χρόνια μετά, στις 28 Οκτωβρίου 2018 στις 02:08 τα ξημερώματα, έπεσαν οι τίτλοι τέλους για το Μεγάλο Κανάλι, το οποίο τα τελευταία χρόνια αργοπέθαινε εξαιτίας των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων. Το Mega Channel ήταν το πρώτο ιδιωτικό κανάλι που έλαβε άδεια λειτουργίας στην Ελλάδα και ο πρώτος ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός της χώρας που εξέπεμψε πρόγραμμα. Από το 2012 το κανάλι αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Οι εργαζόμενοι στην «Τηλέτυπος Α.Ε.» δεν είχαν λάβει τη μισθοδοσία τους από τα μέσα Απριλίου του 2016, με αποτέλεσμα την μη προβολή των ζωντανών προγραμμάτων. Η 28η Οκτωβρίου 2018 θα μείνει βαθιά χαραγμένη σε όλους και ειδικά στους απλήρωτους εργαζόμενους του καναλιού, οι οποίοι πάρα τις προσπάθειές τους να κρατήσουν «ζωντανό» τον σταθμό τα τελευταία δυόμισι χρόνια, είδαν να πέφτει το «μαύρο» και μαζί με αυτό να σβήνουν οριστικά οι ελπίδες τους για την αναγέννηση του καναλιού!
Ήρθε το OPEN
Σε αντίστροφη πορεία με το MEGA, το OPEN, ένα νέο μεγάλο κανάλι, «γεννήθηκε». Μπορεί μέχρι στιγμής τα νούμερα να μην έχουν δικαιολογήσει τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί, αλλά ο Ιβάν Σαββίδης είναι αποφασισμένος να στηρίξει το τριετές πλάνο του, προκειμένου να φέρει το όλο εγχείρημα στην κορυφή. Μπορεί να έχουν γίνει λάθη μέχρι τώρα, όμως ο Σαββίδης αναγνωρίζει ότι το τηλεοπτικό τοπίο δεν είναι τόσο απλό και πως η προσπάθεια πρέπει να είναι διαρκής και μεθοδική προκειμένου να έχει αποτελέσματα. Είναι δεδομένο ότι ο πρώτος χρόνος λειτουργίας του σταθμού θα είναι διδακτικός για όλους και παρά τα όσα ακούγονται, το… ταμείο θα γίνει στο φινάλε της σεζόν. Στον απολογισμό θα αποδοθούν και οι ευθύνες. Το δεδομένο είναι ότι η προσπάθεια δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει και πως το OPEN ήρθε για να μείνει στους τηλεοπτικούς μας δέκτες, δημιουργώντας το κοινό του.
Τα reality κυριαρχούν στην ΤV
Ο Ιανουάριος θα ξεκινήσει με σημαντικές τηλεοπτικές παραγωγές, κυρίως σε επίπεδο reality. Με το «Survivor» ο ΣΚΑΪ επιδιώκει την πρώτη θέση στο σύνολο του κοινού και στις ηλικίες 18-54. Ο Alpha δεν θα αλλάξει στρατηγική, ενώ ο ΑΝΤ1 θα ενισχυθεί με το παιχνίδι «Your Face Sounds Familiar». Απέναντι στον ανταγωνισμό το Star θα αντιπαρατάξει το πιο «βαρύ» του όπλο, το «Master Chef», τη στιγμή μάλιστα που το «Greece’s Next Top Model» κατέγραψε υψηλά ποσοστά τηλεθέασης. Στο… χορό των reality μπαίνει και το OPEN με το «X-Factor».
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Politik την Παρασκευή 04 Ιανουαρίου 2019