Αυτοδιοικητικές εκλογές: Τι ισχύει για τις εμφανίσεις των υποψηφίων στα ΜΜΕ

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Τι ισχύει για τις εμφανίσεις των υποψηφίων στα ΜΜΕ

Ξεκίνησε από την Τρίτη 26 Μαρτίου, δύο μήνες δηλαδή πριν την ημερομηνία διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών στις 26 Μαΐου, η προεκλογική περίοδος.

Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι:

–Οι συνδυασμοί πρέπει να ανοίξουν ΑΦΜ και βιβλίο εσόδων -εξόδων

-Ξεκινά η λειτουργία εκλογικών κέντρων αλλά και ανάρτησης αφισών, διανομής προεκλογικού υλικού κλπ όπως ορίζεται στο άρθρο 5 του Ν 3870/2010.

Με δύο εγκυκλίους που έστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών στους δήμους και τις Περιφέρειες επισημαίνει ότι με διατάξεις του ν. 3870/2010 «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές» (Α ́ 138), για τους συνδυασμούς που μετέχουν στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, προβλέπεται η χορήγηση ειδικού αυτοτελούς Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), στο όνομα του συνδυασμού, ο οποίος ισχύει για όλη τη διάρκεια της περιφερειακής και δημοτικής περιόδου.

Για τη χορήγηση του Α.Φ.Μ. υποβάλλεται στην οικεία Δ.Ο.Υ. γραπτή δήλωση, στην οποία
αναγράφονται:

• η επωνυμία του συνδυασμού και

• το όνομα του επικεφαλής. Η ανωτέρω δήλωση υποβάλλεται από τον επικεφαλής του συνδυασμού ή τον οριζόμενο από αυτόν ως διαχειριστή (άρθ. 8 του ν. 3870/2010).

Παράλληλα με άλλη εγκύκλιο προβλέπεται ότι «οι συνδυασμοί που μετέχουν στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, υποχρεούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 3870/2010 «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές» (Α΄ 138), στην τήρηση ειδικού βιβλίου στο οποίο καταχωρούνται υποχρεωτικά όλα τα έσοδα και οι δαπάνες τους κατά την προεκλογική περίοδο.

Τι ισχύει για τις εμφανίσεις των υποψηφίων

Παράλληλα, ένα μήνα πριν τις εκλογές, ισχύει ο περιορισμός στις προσλήψεις, όπως διαμορφώθηκε με τις διατάξεις του πολυνομοσχέδιου του ΥΠΕΣ, που ψηφίσθηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή.

Παράλληλα, οι περιορισμοί εμφανίσεων των υποψηφίων στα ΜΜΕ (τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο) ξεκινούν 30 ημέρες πριν την εκλογική διαδικασία.

Loading