INTIME

Σπίρτζης: «Ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών»

Στα «σημαντικά έργα» που ολοκληρώθηκαν την τελευταία τετραετία, ενώ «είχαν τελματώσει για μεγάλο χρονικό διάστημα», αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο 3ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

propoli

«Τα έργα δεν ανήκουν σε κανέναν υπουργό, σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν περιφερειάρχη, αλλά στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει», τόνισε αρχικά ο κ. Σπίρτζης.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε έργα που προχώρησαν και έκανε ειδική μνεία στην υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει ορίζοντα το 2037, με συγκεκριμένους δείκτες, στόχους και δομές παρακολούθησης.

Στα «σκαριά» έργα άνω των 5 δισ. ευρώ

Επίσης, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι υπάρχουν προς συμβασιοποίηση έργα που ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ, όπως το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, η υποθαλάσσια οδική σήραγγα Σαλαμίνας, ο ΒΟΑΚ, η οδική παράκαμψη Χαλκίδας, καθώς και τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, αποκρούοντας τους σχετικούς ισχυρισμούς των εκπροσώπων της κατασκευαστικής αγοράς.

Για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης σε επίπεδο παραγωγής έργων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρέθεσε την εκκίνηση του νότιου τμήματος του Ε65, του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς και της μελλοντικής κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65.

«Ο κατασκευαστικός κλάδος και η χώρα έχουν αλλάξει σελίδα», σημείωσε, επισημαίνοντας πως από εδώ και στο εξής οι κατασκευαστές θα είναι κατασκευαστές και όχι εργολάβοι, όπως ήθελε το μοντέλο του παρελθόντος.

«Μονομερής ενέργεια» οι αυξήσεις των διοδίων

Αναφερόμενος στην εξωστρέφεια των ελληνικών κατασκευαστικών, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι δεν είναι καθόλου χαρούμενος «για την εικόνα των ελληνικών εταιρειών σε έργα στο εξωτερικό», καθώς, όπως υποστήριξε, «επιδεικνύουν σημαντικές καθυστερήσεις», ενώ πρόσθεσε ότι «η χώρα δεν μπορεί να κινείται με το τι θέλει η αγορά, αλλά αντίθετα η αγορά πρέπει να προσαρμόζεται στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο που υπάρχει».

Αναφερθείς στο ζήτημα της Αττικής Οδού και των επερχόμενων αυξήσεων στις τιμές των διοδίων, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι η παρούσα κυβέρνηση «δεν έκανε ούτε θελήματα ούτε χάρες» κατά τις διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση της Αττικής Οδού, χαρακτηρίζοντας τις αυξήσεις «μονομερή ενέργεια».

Loading