Δήμος Νεάπολης- Συκεών: Σε κίνηση τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα

Νέο άλμα για την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της εξοικονόμησης ενεργειακών πόρων και τον σταδιακό εκμηδενισμό των εκπεμπόμενων ρύπων από την κίνηση των οχημάτων, αλλά και για την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων, πραγματοποιεί ο δήμος Νεάπολης-Συκεών.

propoli

Η τελευταία του δράση προς αυτή τη διπλή κατεύθυνση υλοποιείται με την απόκτηση των τριών πρώτων ηλεκτροκίνητων οχημάτων πόλης για τη μετακίνηση του προσωπικού, τα οποία αποκτήθηκαν και τίθενται σε κυκλοφορία μετά από μια περιπέτεια τριών χρόνων. Πρόκειται για οχήματα τύπου VW τύπου e-up, τα οποία βρίσκονται ήδη στις εγκαταστάσεις του δήμου Νεάπολης-Συκεών, και τίθενται σε κίνηση αμέσως μετά την επίσημη τελετή παράδοσης από την εταιρία. Αυτό πρόκειται να γίνει αύριο, Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019, στις 11 το πρωί, στο κτίριο των Τεχνικών Υπηρεσιών, όπου εκπρόσωποι της κατασκευάστριας αυτοκινητοβιομηχανίας θα κάνουν και την πρώτη ενημέρωση στους μελλοντικούς χρήστες τους.

«Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται να ενισχύσει τον αγώνα του δήμου μας για την προστασία του περιβάλλοντος, για το οποίο αγωνιζόμαστε σθεναρά εδώ και χρόνια. Πρόκειται για οχήματα τελευταίας τεχνολογίας που αντικαθιστούν τα παλιά ρυπογόνα μοντέλα, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομούνται και οικονομικοί πόροι αφού το κόστος κίνησης είναι σχεδόν μηδενικό», δηλώνει ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης. Όπως τονίζει, η απόκτηση των τριών αυτών οχημάτων θα μπορούσε να είχε ολοκληρωθεί πριν ενάμισο χρόνο, κάτι που δεν συνέβη εξαιτίας «των μεγάλων και πολλών γραφειοκρατικών δυσκολιών της κεντρικής διοίκησης με τις αλλεπάλληλες αλλαγές στη νομοθεσία για τους διαγωνισμούς και τις μελέτες». «Όλα τα ξεπεράσαμε με επιτυχία, και προχωρούμε αποφασισμένοι και με σχέδιο για τη σταδιακή αντικατάσταση όλων των οχημάτων του δήμου, και των βαρέων τύπων, όπως απορριμματοφόρα, βυτία, κ.ά., έχοντας ήδη ξεκινήσει προ πολλού τις σχετικές διαδικασίες», προσθέτει.

Το ιστορικό

Συνολικά το κόστος απόκτησης των τριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων πόλης αγγίζει τις 75.000 ευρώ, το οποίο καλύφθηκε από το δημοτικό ταμείο.

Η αυτονομία κίνησης ανέρχεται περίπου στα 150 χλμ. ανά φόρτιση, με το κόστος ανά χιλιόμετρο να είναι το 0,01 ευρώ. Για τη φόρτιση των οχημάτων χρησιμοποιούνται απλές οικιακές μπρίζες.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας δεν παράγει καθόλου αέρια κατάλοιπα, ενώ παρουσιάζει και πολλά κατασκευαστικά αλλά και λειτουργικά πλεονεκτήματα, όπως μεταξύ άλλων είναι ο καλύτερος τρόπος λειτουργίας, ο καλύτερος έλεγχος και ο πολύ υψηλός βαθμός απόδοσης, ενώ δεν απαιτείται συχνή συντήρηση.

Η πρωτοβουλία της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση εντάσσεται στο Στρατηγικό Σχέδιο για την περίοδο 2015-2019, στο οποίο περιλαμβάνεται ο «Άξονας 3» (αειφόρος ανάπτυξη), στην εξειδίκευση του οποίου περιλαμβάνονται δράσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων.

Ήδη από το 2012, ο δήμος είχε σχεδιάσει παρεμβάσεις για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, υποβάλλοντας τον Σεπτέμβριο του 2012 στην πρόσκληση του Ε.Π. «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΡΑΚΗ 2007-2013» την πρώτη αίτηση χρηματοδότησης με τίτλο «Βελτίωση ή αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων του δήμου Νεάπολης-Συκεών», προϋπολογισμού 2.487.000 ευρώ.

Η πρόταση είχε και ένα υποέργο σχετικό με την ηλεκτροκίνηση με τίτλο «Αντικατάσταση  παλαιών ρυπογόνων οχημάτων µε νέα ηλεκτρικά στο δήμο Νεάπολης-Συκεών», η οποία αφορούσε στην προμήθεια τεσσάρων επιβατικών αυτοκίνητων μεταφοράς προσωπικού (οχήματα πόλης) και δυο δίκυκλων, με προϋπολογισμό 252.000 ευρώ. Ενώ όλο το έργο εγκρίθηκε, το υποέργο της ηλεκτροκίνησης κρίθηκε πολύ πρώιμο για την εποχή και απορρίφθηκε.

Ο δήμος επανήλθε με νέα προκήρυξη προμήθειας τριών οχημάτων το 2015 με δημοτική χρηματοδότηση, στην οποία οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων δεν κατέθεσαν προσφορές, για να επανέλθει με νέα προσπάθεια το 2017. Αυτή ευοδώθηκε μόλις πρόσφατα, αφού μετά από μήνες παραμονής στις εγκαταστάσεις της προμηθεύτριας εταιρίας εγκρίθηκε τελικά από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης η θέση τους σε κυκλοφορία και η ένταξή στο Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων.

Loading