Καλαμάτα: Νέα μέτρα για το πρόβλημα στάθμευσης, αλλά η πόλη παραμένει υπό πίεση

Καλαμάτα: Νέα μέτρα για το πρόβλημα στάθμευσης, αλλά η πόλη παραμένει υπό πίεση

Αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης στην Καλαμάτα με νέες πρωτοβουλίες, αλλά η ρίζα του ζητήματος παραμένει. Σε μια προσπάθεια να επιλυθεί το οξύ πρόβλημα στάθμευσης που ταλανίζει την πόλη, η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Καλαμάτας ενέκρινε τη μίσθωση ιδιωτικών οικοπέδων για τη δημιουργία ανοιχτών χώρων στάθμευσης. Η απόφαση, η οποία ελήφθη τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, επιτρέπει τη διενέργεια δημοπρασίας για την εύρεση κατάλληλων οικοπέδων σε περιοχές με υψηλή ζήτηση. (ID: key001)

Η ανάγκη για επιπλέον χώρους στάθμευσης είναι επιτακτική, καθώς το κέντρο και οι τουριστικές ζώνες της Καλαμάτας πλήττονται από κυκλοφοριακή συμφόρηση, με τους οδηγούς να αναζητούν με αγωνία ελεύθερες θέσεις. Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή προσφέρει μόνο προσωρινή ανακούφιση, χωρίς να θίγει την κύρια αιτία του προβλήματος: τον υπερκορεσμό των αστικών κέντρων από Ι.Χ.

Τα επιλεγμένα ακίνητα θα πρέπει να βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Καλαμάτας, με έμφαση σε συγκεκριμένες περιοχές όπως η Ράχη – Νέο Δημαρχείο και το Ιστορικό Κέντρο. (ID: key002) Η έκταση των οικοπέδων θα κυμαίνεται από 100 τ.μ. έως 4.000 τ.μ., ανάλογα με τη ζώνη, ενώ θα πρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση στο δημοτικό οδικό δίκτυο.

Η διαδικασία της δημοπρασίας θα είναι ανοιχτή σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που διαθέτουν κατάλληλα ακίνητα, με τη διάρκεια της μίσθωσης να ορίζεται στα τρία χρόνια και με δυνατότητα παράτασης. Το μίσθωμα θα παραμείνει σταθερό καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης.

Αν και αυτή η σημαντική πρωτοβουλία μπορεί να προσφέρει προσωρινές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, η γενικότερη κατάσταση παραμένει αμετάβλητη. Τα αστικά κέντρα γεμίζουν από αυτοκίνητα, ενώ η ελληνική περιφέρεια ερημοποιείται. Το υπάρχον μοντέλο μετακίνησης συνεχίζει να βασίζεται κυρίως στο Ι.Χ., προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση και περιβαλλοντική υποβάθμιση.

Χωρίς μια συνολική στρατηγική που να προάγει τη δημόσια συγκοινωνία και τη βιώσιμη κινητικότητα, η ζήτηση για νέους χώρους στάθμευσης θα συνεχίσει να αυξάνεται. Η χρηματοδότηση των Δήμων αποτελεί επίσης πρόβλημα, καθώς οι πόροι τους συχνά δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών τους.

Το μέλλον θα δείξει αν οι ελληνικές πόλεις θα μπορέσουν να προσαρμοστούν σε πιο βιώσιμα μοντέλα μετακίνησης ή αν θα συνεχίσουν να ασφυκτιούν υπό το βάρος των αυτοκινήτων.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play