Δοκιμή για το νέο Renault Clio 0.9 TCe 90

Το Renault Clio εκπροσωπεί τη γαλλική μάρκα στη κατηγορία των supermini. Το γαλλικό αυτοκίνητο με την επιτυχημένη σχεδίαση είχε καλή πορεία και το 2017 στην ελληνική αγορά, παρά τον έντονο ανταγωνισμό και την είσοδο νέων μοντέλων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ(Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) το γαλλικό αυτοκίνητο κατέλαβε την πέμπτη θέση στη κατηγορία του. Πουλήθηκαν 2.550 αυτοκίνητα και το ποσοστό του στη κατηγορία ήταν 8%.

Η δοκιμή έγινε με ανανεωμένο Renault Clio 0.9 TCe 90 ίπποι 5ΜΤ. Αυτή η έκδοση είναι κατάλληλη κυρίως για το αστικό περιβάλλον λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών του κινητήρα. Το μοτέρ είναι τρικύλινδρο, καταναλώνει βενζίνη και αποδίδει 90 ίππους. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Είναι μια δοκιμασμένη μονάδα η οποία προσφέρει τις υπηρεσίες της και στο Clio. Η μέγιστη ισχύς των 90 ίππων αποδίδεται στις 5.000 σ.α.λ. Η ροπή στρέψης του τρικύλινδρου κινητήρα ανέρχεται στα 14,2 χλγμ. και είναι διαθέσιμη από τις 2.500 σ.α.λ.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώθηκε ότι το μικρό μοτέρ έχει την ικανότητα να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο βάρους 1082 κιλών. Ο συνδυασμός της ισχύος και της ροπής δημιουργούν ένα μείγμα ενέργειας που εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις. Με δεδομένο τον αστικό χαρακτήρα αυτής της έκδοσης, η εκτίμηση για τις ικανότητες του κινητήρα είναι θετική. Ωστόσο στο περαστικό περιβάλλον και στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός πρέπει να υπολογίσει τις δυνατότητες του κινητήρα για να κινηθεί με ικανοποιητικό ρυθμό. Το τεστ επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,2΄΄ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Το επίπεδο θορύβου μειώνεται μόλις αναπτύξει ταχύτητα

Στο ρελαντί ακούγεται ο χαρακτηριστικός θόρυβος από την λειτουργία του τρικύλινδρου συνόλου αλλά μόλις αναπτύξει ταχυτητα το αυτοκίνητο το επίπεδο θορύβου μειώνεται. Η χρήση του αυτοκίνητου είναι ευχάριστη γιατί εκτός από την άμεση παροχή ισχύος του μοτέρ, ο οδηγός απολαμβάνει την οδική συμπεριφορά γαλλικών προδιαγραφών και το υψηλό επίπεδο άνεσης.

Καθοριστικό ρόλο στην απόδοση και στη κατανάλωση καυσίμου παίζει η επιτυχημένη χαρτογράφηση που έκαναν οι μηχανικοί. Όσον αφορά την κατανάλωση, κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα κατά την διάρκεια της δοκιμής. Ειδικότερα όταν επιλέχθηκε η λειτουργία ECO το γαλλικό αυτοκίνητο κατανάλωσέ 5,7 λίτρα/100χλμ. Με κανονική λειτουργία η κατανάλωση ανέβηκε στα 6,4 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής δίνει μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 105 γραμ./χλμ.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του ανανεωμένου Renault Clio είναι το υψηλό επίπεδο της οδικής συμπεριφοράς. Αν και το αυτοκίνητο πρόκειται να αντικατασταθεί στο τέλος της χρονιάς με ένα καινούργιο μοντέλο, το υπάρχον Clio εξακολουθεί να διακρίνεται στη κατηγορία του και σε αυτόν το τομέα. Η οδική συμπεριφορά ακολουθεί τις επιταγές της γαλλικής σχολής που καθορίζει άνετη και ασφαλή μετακίνηση.

Η χωρητικότητα του εσωτερικού χώρου είναι από τις καλύτερες στη κατηγορία. Τέσσερις ενήλικες φιλοξενούνται άνετα. Αποθηκευτική ικανότητα 300 λίτρα.

Η βασική έκδοση του ανανεωμένου Renault Clio 0.9 TCe 90 ίππων 5ΜΤ κοστίζει 14.380 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στη ποιότητα κατασκευής και στα σκληρά πλαστικά.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ