Ξεχάστε τη βενζίνη…υπάρχει αυτοκίνητο που καίει αέρα! (vd)

Μπορεί αρκετοί κατασκευαστές να πειραματίζονται με εναλλακτικά καύσιμα όπως υδρογόνο ή bio-diesel, η Ινδική εταιρεία φυσικού αερίου Tata όμως κατασκεύασε ένα πρωτότυπο όχημα – αυτοκίνητο που λειτουργεί με… αέρα.

Το λιλιπούτειο μοντέλο με μήκος 2,13 μ. και βάρος 275 κιλά εξελίχθηκε από τον γάλλο μηχανικό Γκι Νεγκρέ, που διετέλεσε μεταξύ άλλων και υπεύθυνος κινητήρων στην ομάδα της Williams στη Formula 1.

Πυρήνα του τριθέσιου μίνι, όπου οι πίσω επιβάτες κάθονται πλάτη με πλάτη με τον οδηγό, αποτελεί ένας συμπιεστής 300 Bar. Το μοτέρ λειτουργεί όπως ένας συμβατικός κινητήρας εσωτερικής καύσης, απλά δεν εφοδιάζεται με ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, αλλά από αυτήν που περιέχεται μέσα στον συμπιεσμένο αέρα.

 

Πως λειτουργεί

Ο αέρας διοχετεύεται στα έμβολα, διαστέλλεται και προκαλεί την επαναλαμβανόμενη παλινδρομική τους κίνηση, που μεταφέρεται στους τροχούς. Το μοτέρ δύο κυλίνδρων αποδίδει 7 Κιλοβάτ, ενώ προσφέρει 120 χιλιόμετρα αυτονομία με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ συμπιεσμένου αέρα, που γίνεται σε περίπου τρία λεπτά. Στη συγκεκριμένη έκδοση αγγίζει η τελική ταχύτητα του AirPod τα 80 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχει και μία έκδοση ισχύος 4 Κιλοβάτ και 45 χλμ./ώρα τελική, που μπορεί να οδηγηθεί και μόνον με δίπλωμα μοτοσικλέτας.

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι τρεις φορές χαμηλότερες σε σύγκριση με αντίστοιχης απόδοσης μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου είναι μηδενικές.

Το αμάξωμα του AirPod με το χαρακτηριστικό σχήμα αβγού έχει κατασκευαστεί από υαλονήματα και πολυεστερική ρητίνη, ενώ η οδήγηση γίνεται με τζόιστικ ή κατόπιν παραγγελίας με κανονικό τιμόνι.

Η τιμή για την απόκτηση του επαναστατικού αυτού μοντέλου

Η γαλλική εταιρία MDI, που κέρδισε την παραγγελία της Tata, έχει συμπληρώσει μια 10ετία έρευνας στο πεδίο της κίνησης οχημάτων με πεπιεσμένο αέρα. Μάλιστα το όχημα που είχε προκριθεί έφερε την ονομασία OneCat , ήταν κατασκευασμένο από φάιμπερ γκλας, ζύγιζε περίπου 350 κιλά , μπορούσε να ανεφοδιαστεί σε μόλις 2 λεπτά και είχε αυτονομία 250 χλμ. Το κόστος ανεφοδιασμού δεν ξεπερνούσε το 1,5 ευρώ και η τιμή αγορά του αυτοκινήτου ήταν γύρω στα 4.000 ευρώ!

Λίγα χρόνια αργότερα, η Tata παρουσίασε την τελική εκδοχή του οχήματος το οποίο θα κοστίζει 7.500 ευρώ, έχει αυτονομία 300 χλμ., αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 105 χλμ./ώρα και το κόστος ανεφοδιασμού του ανέρχεται στο εξευτελιστικό ποσό του 1 ευρώ!

Παράλληλα η Tata αγόρασε τα δικαιώματα κατασκευής του οχήματος AirPod από τον 71χρονος Γάλλο μηχανικό Γκι Νεγκρέ ιδιοκτήτη της εταιρίας MDI.

Στη συνέχεια, ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot – Citroen) παρουσίασε το δικό του, φιλόδοξο πρόγραμμα. Το οποίο χρησιμοποιεί τον πεπιεσμένο αέρα, χωρίς όμως να διαγράφει τις υπάρχουσες λύσεις.

Σε συνεργασία λοιπόν με τη γερμανική Bosch η PSA δημιούργησε ένα νέου τύπου σύστημα υβριδικής πρόωσης το οποίο είναι υδραυλικό και εμφανίστηκε αρχικά σε μίνι η σούπερ μίνι των Peugeot και Citroen μόλις ένα χρόνο πριν, υποσχόμενο οικονομία καυσίμου μέχρι και 45%.

Το χαρακτηριστικό του Hybrid Air

Το χαρακτηριστικό του Hybrid Air, όπως λέγεται το σύστημα, είναι ότι η ενέργεια που ανακτάται στην επιβράδυνση γενικά αποθηκεύεται από το υδραυλικό μέρος, που αποτελείται από μια αντλία και έναν κινητήρα, σε μια δεξαμενή υψηλής πίεσης.

Ξεχάστε τη βενζίνη...υπάρχει αυτοκίνητο που καίει αέρα! (vd)

Η διάταξη περιλαμβάνει και δεξαμενή χαμηλής πίεσης, ενώ η ενέργεια που καταλήγει στη μετάδοση που αποτελείται από επικυκλικό μηχανισμό μπορεί να προέρχεται μόνο από τον συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε από τον υδραυλικό μηχανισμό είτε και από τα δύο μαζί όταν υπάρχει ανάγκη.

Σύμφωνα με τους Γάλλους ένα τρικύλινδρο Peugeot 208 ή Citroen C3 1.0 Hybrid Air θα χρειαζόταν μόλις 2,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και θα εξέπεμπε μόνο 69 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο.

Εσύ πως θα κάνεις τις βόλτες σου από εδώ και πέρα;