Πόσες φορές έχουμε αναρωτηθεί όλοι για το αν οι λαμαρίνες των παλαιών αυτοκινήτων είναι πιο ανθεκτικές από τα καινούργια καθώς συχνά πολλοί – κυρίως μεγάλης ηλικίας άνθρωποι- ισχυρίζονται ότι τα νέα αυτοκίνητα είναι ψεύτικα, πλαστικά! Τι ισχύει όμως πραγματικά;
Ο ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμών αυτοκινήτων EuroNCAP με τα αναγνωρισμένα από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα Ευρωπαϊκά κράτη, crash test γιόρτασε στα τέλη του 2017, τα 20 χρόνια δοκιμών.
Με την ευκαιρία αυτή όμως, πήρε ένα Rover 100 του 1997 αλλά και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο της ίδιας κατηγορίας, το Honda Jazz και προχώρησε στην καθιερωμένη δοκιμή με ταχύτητα 60 km/h.
Ποια ήταν τα αποτελέσματα της δοκιμής
Το Rover δεν καταφέρνει να προστατεύσει τους επιβάτες του, παρότι διαθέτει αερόσακους. Τα ανδρείκελα του crash test στο εσωτερικό δε συγκρατούνται σωστά με αποτέλεσμα να είναι τόσο άσχημα παραμορφωμένα, ενώ ο κινητήρας συνθλίβει ζωτικά όργανα. Οι πόρτες μετά το χτύπημα μπλοκάρουν καθιστώντας δύσκολη για τα πληρώματα έκτακτης ανάγκης τον απεγκλωβισμό. Γενικά οι καμπίνα των επιβατών παραμορφώνεται πολύ…
Από την άλλη, τα αντίστοιχα ανδρείκελα του καινούργιου Honda θα πρέπει να… αισθάνονται πολύ καλύτερα. Παρότι το αμάξωμα συντρίβεται, οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας βοηθούν σαν μαξιλάρι τον οδηγό, ενώ οι «εικονικοί» επιβάτες δείχνουν σχεδόν ανέπαφοι από λαμαρίνες, κινητήρα κλπ. Έτσι, οι δυνάμεις της σύγκρουσης δε φαίνεται να περνούν μπροστά από το παρμπρίζ.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι, το ποσοστό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία 20 χρόνια και αυτό οφείλεται κυρίως στην πιο αυξημένη ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Έτσι, λοιπόν, για την πλήρη εξάλειψη των θανάτων, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ψάχνουν μέσω των αυτόνομων χαρακτηριστικών (αυτόνομη οδήγηση κλπ) να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες του ανθρώπινου λάθους.