Η πρώτη οδήγηση του νέου Toyota Corolla πραγματοποιήθηκε στη Μαγιόρκα της Ισπανίας. Το ολοκαίνουργιο ιαπωνικό αυτοκίνητο εκπροσωπεί την μάρκα στη μικρομεσαία κατηγορία.
Η Toyota, προσέδωσε πολλά καινούργια στοιχεία στο νέο μοντέλο, το οποίο μαζί με άλλες προτάσεις γνωστών εταιρειών θα ενισχύσουν την θέση της μικρομεσαίας κατηγορίας στη διεθνή αγορά.
Επίσης, το νέο Toyota Corolla, είναι ένα ακόμη βήμα της μάρκας στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας. Η Toyota μαζί με την θυγατρική της Lexus, διαθέτουν την μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών μοντέλων στον κόσμο.
Η αυξανόμενη ευαισθησία της κοινωνίας σε θέματα περιβάλλοντος οδήγησε σε ακόμα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων, κυρίως σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Συνδυάζοντας την δυνατότητα κάλυψης του 50% των καθημερινών μετακινήσεων μόνο με ηλεκτροκίνηση, οι υβριδικοί κινητήρες της Toyota αντιπροσωπεύουν μία αξιόλογη πρόταση στην αγορά των οικολογικών οχημάτων πόλης.
Το νέο Corolla είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δυο υβριδικά συστήματα κίνησης. Διατίθεται με τα υβριδικά σύνολα 1.8 122 ίππων και 2.0 180 ίππων. Επίσης η γκάμα περιλαμβάνει και έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα 1.2 Τurbo.
Ο υπογράφων για την πρώτη οδήγηση του του νέου Toyota Corolla στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, επέλεξε την υβριδική έκδοση 2.0 180 ίππων. Πρόκειται για ένα καινούργιο σύνολο που πρώτη φορά εμφανίζεται στη μικρομεσαία κατηγορία.
Εκτός από την ισχύ των 180 ίππων ο οδηγός έχει στη διάθεση του και την υψηλή ροπή των 19,6 χλμ. Η ενίσχυση της ενέργειας που παράγει το υβριδικό σύστημα ενισχύεται και από την συνδρομή του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ παίρνει ενέργεια από τη νέα συστοιχία μπαταριών υδριδίου νικελίου-μετάλλου (NiMH).
Το υβριδικό σύστημα μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων Sequential Shiftmatic με διακόπτες αλλαγών σχέσεων (paddles) στο τιμόνι για την συμμετοχή του οδηγού. Επίσης, φέρει και πρόγραμμα Sport mode, για πιο γρήγορες αλλαγές των σχέσεων και μείωση της υποβοήθησης στο τιμόνι.
Όπως διαπιστώθηκε, στη δοκιμή το ιαπωνικό αυτοκίνητο δεν έχει καμία σχέση στο δρόμο με το απερχόμενο μοντέλο Auris. Όπως είναι γνωστό, η μάρκα αποφάσισε πέρσι να διακόψει την παραγωγή του Auris και στη θέση του να βάλει το νέο μοντέλο που φέρει την ονομασία Corolla.
Η μεγάλη διαφορά στην οδική συμπεριφορά οφείλεται κυρίως στις ιδιότητες που έχει η νέα πλατφόρμα TNGA, η οποία εξασφαλίζει χαμηλότερο κέντρο βάρους, υψηλότερη ακαμψία και νέα χαρακτηριστικά στη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων καθώς και η νέα ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης.
Η οδική συμπεριφορά πλέον έχει έντονα οδηγοκεντρικά στοιχεία και κατατάσσεται στο ανώτερο τμήμα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Είναι ένα από τα σημαντικότερα ατού του νέου μοντέλου.
Ένα ακόμη στοιχείο που αξίζει να τονισθεί είναι η σημαντική μείωση του θορύβου που παράγεται από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι για να αποκτήσει το αυτοκίνητο μεγάλη επιτάχυνση.
Τα θετικά σχόλια αφορούν και τον τομέα των υλικών κατασκευής. Επιλέχθηκαν υλικά ανώτερης ποιότητας, τα οποία είναι που καλύτερα από τα υλικά που φέρει το απερχόμενο Auris. Αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής.
Μια ακόμη παρατήρηση που συμβάλει στην αξιολόγηση του αυτοκινήτου είναι η βελτίωση της ποιότητας κύλισης. Πλέον το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα είναι πολύ χαμηλό και δεν επιβαρύνει τους επιβάτες.
Οι πωλήσεις του νέου Toyota Corolla στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν στις αρχές Μαρτίου. Οι τιμές θα είναι παραπλήσιες με εκείνες που καθορίστηκαν για τις ανάλογες εκδόσεις του Auris.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ