Η ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνεχίζει να αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια. Το 2024 η προσφορά μεταχειρισμένων οχημάτων αυξήθηκε κατά 5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η μέση τιμή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές ανήλθε στα 24.592 ευρώ. Στο Λουξεμβούργο η μέση τιμή ήταν 37.860 ευρώ (+3%), στη Γαλλία 29.627 ευρώ (-1%), στη Γερμανία 26.942 ευρώ (-6%), στην Αυστρία 26.310 ευρώ (-3%), στην Ολλανδία 22.248 ευρώ (-6%), στο Βέλγιο 21.288 ευρώ (-9%) και στην Ιταλία 20.710 ευρώ (-6%).
Η μείωση της τιμής των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οφείλεται στο γεγονός ότι κατά την περίοδο της πανδημίας οι τιμές είχαν ανέβει σημαντικά. Η έλλειψη ημιαγωγών είχε αυξήσει την περίοδο παράδοσης των καινούργιων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να στραφούν στην αγορά των μεταχειρισμένων. Η συγκεκριμένη διόρθωση των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Autoscout24, με τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να είναι ελαφρώς χαμηλότερες το καλοκαίρι και ελαφρώς υψηλότερες το χειμώνα.
Εξετάζοντας τα κινητήρια σύνολα, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα το 2024 ήταν τα πιο ακριβά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στη Δυτική Ευρώπη (με μέσο όρο 36.863 ευρώ) και η ζήτηση αυξήθηκε σε σχέση με το 2023. Παρά τη μείωση των τιμών κατά 17%, τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέμειναν ακριβά (31.141 ευρώ), ενώ η ζήτηση για αυτοκίνητα της κατηγορίας αυξήθηκε κατά 37%.
Πέρσι, για πρώτη φορά, τα μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα οχήματα (23.249 ευρώ, -8%) ήταν κατά μέσο όρο φθηνότερα από τα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα (23.352 ευρώ, -5%). Η ζήτηση για μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ήταν κατά 18% περισσότερη σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα, και αυτή η διαφορά της τιμής αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος.
Το Volkswagen Golf και το Renault Clio παρέμειναν τα πιο δημοφιλή μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στη Δυτική Ευρώπη, ενώ η Tesla συνεχίζει να κυριαρχεί στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με δεδομένα από το carVertical, τα αυτοκίνητα που είχαν ιστορικό ζημιών ανήλθαν στο 40%, με τη BMW σειρά 1 να κατέχει την πρωτοκαθεδρία (89%), ακολουθούμενη από τη BMW σειρά 3 (87,3%), το Audi A3 (54,3%), το VW Golf (50,8%) και το Citroen C4 (35,6%). Τέλος, σύμφωνα με έρευνα της AVERE France, ο μέσος όρος των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γαλλία πωλείται μετά από 147 ημέρες, ενώ ένα μεταχειρισμένο συμβατικό όχημα χρειάζεται 101 ημέρες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ