Αύξηση 8,5% στις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ το 2024

Αύξηση 8,5% στις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ το 2024

Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων και στις τέσσερις βασικές αγορές (key001), ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η Ισπανία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη άνοδο 16,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,2%, την Ιταλία με 7,3% και τη Γαλλία με 5,8%.

Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μείωση 7,5%, φτάνοντας συνολικά τις 249.708 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο (key002). Αυτή η πτώση οφείλεται στη μείωση κατά 9,5% των πωλήσεων βαρέων φορτηγών, ενώ τα μεσαία φορτηγά αυξήθηκαν κατά 3%. Αν και η Ισπανία και η Ιταλία παρέμειναν σε θετικό έδαφος με κέρδη 12% και 2,1%, αντίστοιχα, αυτό δεν αντιστάθμισε τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και στη Γαλλία (-4,3%).

Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16% σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 27.400 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).

Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για νέους αγοραστές βαν από την ΕΕ τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% στις 989.975 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Η αύξηση των μοντέλων βενζίνης (+7,5%) σταθεροποιείται, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα φορτηγά σημείωσαν απότομη πτώση 12,8%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών van μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.

Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων πρωτοστατούν στη μετάβαση των οδικών μεταφορών προς την κλιματική ουδετερότητα, εισάγοντας οχήματα τελευταίας τεχνολογίας με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Αυτή η μετάβαση κινδυνεύει αν δεν υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες, σύμφωνα με την ACEA.

Η ACEA καλωσορίζει την αίτηση της Stellantis για επανένταξη στην ένωση. «Δεδομένης της άνευ προηγουμένου κρίσης ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης και της συλλογικής ανάγκης να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του πράσινου μετασχηματισμού, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να είμαστε ενωμένοι», δήλωσε ο πρόεδρος της ACEA.

Loading

Play