Παρά τα μειονεκτήματα που έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι ερευνητές της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων εκτιμούν ότι τα μοντέλα χαμηλών ρύπων θα τριπλασιάσουν το μερίδιο τους στην αγοράς στην Ευρώπη, εν μέσω COVID-19.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 8% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2020. Ενώ η νέα πανδημία του κορονοϊού έχει ως αποτέλεσμα να σημειωθεί συνολική πτώση των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των υβριδικών plug-in) έχουν αυξηθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να υπερδιπλασιάζουν το μερίδιο αγοράς τους στην ευρωπαϊκή αγορά, σε σχέση με πέρσι.
Οι πωλήσεις τέτοιων οχημάτων αναμένεται να διπλασιαστούν περίπου φέτος, φτάνοντας το ένα εκατομμύριο μονάδες, αναφέρει το Reuters.
Οι ερευνητές απέδωσαν την αύξηση των πωλήσεων στα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τέθηκαν σε ισχύ φέτος, και, μετά από την πανδημία, τα κίνητρα αγοράς στη Γερμανία και στη Γαλλία.
Αναμένεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών του 2020, να τριπλασιάσουν το μερίδιο αγοράς τους το 2020, φθάνοντας στο 10% των πωλήσεων των αυτοκινήτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν ενισχυθεί από εθνικά συστήματα στήριξης για να προωθήσουν την οικονομική ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19, αλλά ότι αυτή η τάση δεν είναι απαραίτητα μακροπρόθεσμη.
«Είναι δύσκολο να κάνουμε προβλέψεις για μελλοντικές μακροπρόθεσμες μεταβολές στη συμπεριφορά των καταναλωτών από μια τέτοια “τεχνητή” ανάπτυξη που βασίζεται στις επιδοτήσεις», υποστηρίζει η ACEA.
Τα SUV που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα καυσίμων αύξησαν επίσης το μερίδιό στη αγορά, στο 39%, το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη σκιαγραφήσει σχέδια για τα περαιτέρω αυστηρότερα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα, ως μέρος της πρότασής της για να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των ρύπων και να προστατευθεί ουσιαστικότερα το κλίμα έως το 2030.
Η ACEA ανακοίνωσε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να ενισχύσουν την υποδομή φόρτισης και τα σχέδια για να καταστήσουν τα οχήματα μηδενικών εκπομπών προσιτά προτού εξετάσουν αυστηρότερα πρότυπα για το διοξείδιο του άνθρακα.
Σπύρος Ρέκκας