Αλλαγές στις τιμές των αυτοκινήτων: Μείωση για τα ηλεκτρικά και αύξηση για τα βενζινοκίνητα

Αλλαγές στις τιμές των αυτοκινήτων: Μείωση για τα ηλεκτρικά και αύξηση για τα βενζινοκίνητα

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις τιμές των βενζινοκίνητων οχημάτων και ετοιμάζουν εκπτώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα στην προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις των νέων ορίων για τις εκπομπές ρύπων. Αυτή η τάση σαφώς και θα μειώσει την κερδοφορία των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά ουσιαστικά θα τους απαλλάξει από τα βαριά πρόστιμα. Ωστόσο, είναι προτιμότερο να μειώσουν τις τιμές στα μοντέλα τους, ώστε να γίνουν ελκυστικότερες, παρά να δώσουν χρήματα που θα βγουν από τα ταμεία τους και θα τις αναγκάσουν σε οικονομική ασφυξία.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει σημαντικά το ανώτατο όριο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου, πράγμα που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένα από τα πέντε αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά για να πιαστούν οι στόχοι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το 20% όλων των πωλήσεων θα πρέπει να είναι EV για να αποφευχθούν βαριά πρόστιμα. Μέχρι στιγμής φέτος μόνο το 13% από το σύνολο των πωλήσεων είναι ηλεκτρικά.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και την επέλαση των Κινέζων στην ΕΕ και τις χαμηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το σίγουρο είναι ότι θα δημιουργήσουν μονάδες παραγωγής στην Γηραιά Ήπειρο, ξεπερνώντας με αυτό τον τρόπο τα όποια προβλήματα με τους δασμούς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστεί να πουλήσουν στο μέλλον περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία κοστίζουν περισσότερο από τα παραδοσιακά οχήματα, σε μια εποχή που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σταματούν ή δεν έχουν χρήματα για επιδοτήσεις.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, τα γκρουπ VW, Stellantis και Renault αύξησαν τις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων κατά αρκετές εκατοντάδες ευρώ τους τελευταίους δύο μήνες, σε μια προσπάθεια να στρέψουν προς τα ηλεκτρικά τους πελάτες προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων. Αυτή την τακτική ίσως να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες, στην προσπάθειά τους να πετύχουν τις εκπομπές ρύπων.

Όλοι περιμένουν να δουν πως θα αντιδράσουν οι Βρυξέλες και ποιες αποφάσεις θα πάρουν σχετικά με τα όρια που έχουν θέσει για τις εκπομπές, αναμένοντας πιθανές εξελίξεις και αλλαγές στις στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Loading

Play