Τον Ιούνιο του 2018, η Ford προκάλεσε μεγάλης κλίμακας ενδιαφέρον στον τομέα της αυτοκίνησης, ανακοινώνοντας ότι κάθε όχημά της περιέχει 250 μπουκάλια ανακυκλωμένου πλαστικού. Αυτό αντιπροσώπευε την επαναχρησιμοποίηση 1,2 δισεκατομμυρίων φιαλών ετησίως. Το 2023, η εταιρεία δήλωσε ότι περισσότερο από το 85% των ανταλλακτικών και υλικών των οχημάτων ανακυκλώνονται.
Η Volvo έχει θέσει στόχο ότι τουλάχιστον το 25% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων θα είναι ανακυκλώσιμα μέχρι το 2025, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού σχεδίου της. Η εταιρεία έχει επισημάνει στους προμηθευτές της να υιοθετήσουν παρόμοιες πρακτικές για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς εξαρτημάτων, εστιάζοντας στη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών.
Η χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών εξαρτημάτων δεν αποτελεί καινοτομία, καθώς η Opel εφαρμόζει αυτή την πρακτική από το 1990. Το μοντέλο Calibra περιείχε τέσσερις τύπους ανακυκλωμένων υλικών που ενσωματώθηκαν στους προβολείς και στα εξαρτήματα του προφυλακτήρα.
Η Skoda έχει επίσης προχωρήσει στη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών εξαρτημάτων, αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, την τεχνολογία χύτευσης με έγχυση. Το πλαστικό θεωρείται το καλύτερο υλικό στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αντικαθιστά το μέταλλο, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου και στην ελάφρυνση των εκπομπών CO2.
Ο όμιλος Renault έχει στραφεί επίσης στην ανακύκλωση, καθώς από την κυκλοφορία του μοντέλου Megane II το 2014, το 30% των εξαρτημάτων του είναι από ανακυκλωμένα υλικά. Το Renault Scenic E-tech διαθέτει 90% ανακυκλώσιμα υλικά, χρησιμοποιώντας πλαστικό αντί δέρματος για την επένδυση των καθισμάτων.
Το 2019, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δημοσίευσε τη μελέτη «Πολυπροπυλένιο κλειστού βρόχου, μία ευκαιρία για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», η οποία υπογράμμιζε τις δυνατότητες του πολυμερούς πλαστικού, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις για την ανάκτηση υλικών από οχήματα που έχουν φτάσει στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους.
Η έρευνα του Field Action Science Reports αποκάλυψε ότι το 2015 τα πλαστικά παράγωγα αντιπροσώπευαν το 17% του συνολικού βάρους των αυτοκινήτων, με πρόβλεψη για αύξηση σε σχεδόν 20% μέχρι το 2030. Το μέσο βάρος ενός αυτοκινήτου έχει μειωθεί από 1.250 κιλά σε 1.123 κιλά, με τη χρήση περισσότερων πλαστικών.
Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει περίπου 1,5 δισ. ευρώ το 2018 για έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων που σχεδιάζουν εξαρτήματα για βιώσιμες λύσεις.
Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα παραμένει η δυσκολία στον διαχωρισμό των πλαστικών και η εξάλειψη οσμών και ακαθαρσιών, προκειμένου να παραχθούν υψηλής ποιότητας ανακυκλώσιμα προϊόντα. Η δυνατότητα ανακύκλωσης πλαστικών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τεράστια, αλλά απαιτεί την υπέρβαση της απροθυμίας ορισμένων κατασκευαστών να τα χρησιμοποιήσουν.