Ανησυχία για τα νέα πρότυπα ρύπων του 2025 στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Ανησυχία για τα νέα πρότυπα ρύπων του 2025 στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Μετά την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των επιδοτήσεων από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, πρόσφατα παρατηρείται στασιμότητα στην κατηγορία αυτή. Οι κυβερνήσεις έχουν μειώσει σημαντικά τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν ακριβά.

Τα αυστηρότερα πρότυπα ρύπων που θα εφαρμοστούν το 2025 προκαλούν ανησυχία σε ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ζητούν μια πιο ελαστική προσέγγιση στους κανονισμούς ώστε να επιτύχουν τα όρια ρύπων. Η αποτυχία συμμόρφωσης ενδέχεται να οδηγήσει σε βαριά πρόστιμα και δυσκολίες στην οικονομική επιβίωση τους. Από το 2019 έως το 2020, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κατάφεραν να προσεγγίσουν τους στόχους τους, ωστόσο, με σημαντικές επενδύσεις σε έρευνα, έχουν καταφέρει να μειώσουν τους ρύπους. Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες πλησιάζουν τους στόχους τους, καθώς οι εκπομπές τους υπολείπονται κατά 10-17 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Εταιρείες όπως η Volvo έχουν ήδη επιτύχει τον στόχο τους για το 2025, ενώ η Volkswagen και η Ford είναι σε καθυστέρηση, με στόχο μείωσης 28-29 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο.

Το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να ενισχύσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο το μερίδιο αγοράς τους να φτάσει το 24%, από το 14% του πρώτου εξαμήνου του 2024. Κατά μέσο όρο, το 20% της μείωσης του CO2 μπορεί να προκύψει από τη διάθεση περισσότερων υβριδικών μοντέλων.

Η θέσπιση αυστηρών ορίων εκπομπών έχει αποδειχθεί αποτελεσματική και είναι ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση. Παρά τις φωνές για μικρή παράταση από κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, αυτές συνεχίζουν να επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, η οποία αναμένεται να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, οι επενδύσεις αυτές θα πρέπει να υποστηρίζονται από πολιτικές των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, κυρίως μέσω προγραμμάτων επιδοτήσεων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, είναι κρίσιμο η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της και να ηγηθεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Καλεί τους υπεύθυνους των αυτοκινητοβιομηχανιών να αντισταθούν στις πιέσεις για αποδυνάμωση των στόχων για την περίοδο 2025-2035.

©

Loading