Ανησυχητικά χαμηλό ποσοστό χρήσης ζωνών ασφαλείας στα πίσω καθίσματα

Ανησυχητικά χαμηλό ποσοστό χρήσης ζωνών ασφαλείας στα πίσω καθίσματα

Η χρήση της ζώνης στα πίσω καθίσματα είναι απαραίτητη για όλους τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου, ωστόσο το ποσοστό χρήσης της παραμένει πολύ χαμηλό. Έρευνα στην Ιταλία, βασισμένη στα τελευταία στατιστικά στοιχεία του Istituto Superiore di Sanita για την περίοδο 2022-2023, δείχνει πως μόλις το 34,5% των επιβατών στα πίσω καθίσματα χρησιμοποιεί ζώνη ασφαλείας. Μάλιστα, σε περιοχές όπως η Νάπολη, το ποσοστό αυτό κατεβαίνει ακόμα και στο 9,9%.

Ένα πρόσφατο βίντεο της αμερικανικής μη κερδοσκοπικής οργάνωσης IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) καταδεικνύει τις τραγικές συνέπειες που υφίστανται οι πίσω επιβάτες που δεν φορούν ζώνη ασφαλείας κατά την διάρκεια μιας ενδεχόμενης πρόσκρουσης. Το βίντεο αποτυπώνει την πορεία ανδρεικέλων στην καμπίνα κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, αποκαλύπτοντας πως ο μη δεμένος επιβάτης εκτοξεύεται προς τα εμπρός με τεράστια δύναμη και σταματά πάνω στο πίσω μέρος του μπροστινού καθίσματος, προκαλώντας σοβαρούς τραυματισμούς και στους επιβάτες μπροστά.

Δυστυχώς, το φαινόμενο της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας στα πίσω καθίσματα του αυτοκινήτου παραμένει πολύ συχνό όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένης της Ελλάδας. Στη χώρα μας, σύμφωνα με το Άρθρο 5 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η χρήση ζωνών ασφαλείας είναι υποχρεωτική για όλους τους επιβάτες. Σε περίπτωση ελέγχου από την Αστυνομία, οι κυρώσεις περιλαμβάνουν πρόστιμο 350 ευρώ για τους οδηγούς που δεν φορούν τη ζώνη τους, ενώ η απουσία ζώνης για το συνοδηγό ή τους πίσω επιβάτες επισύρει πρόστιμο 100 ευρώ.

Η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι επομένως κρίσιμη για όλους τους επιβάτες, ανεξαρτήτως θέσης, καθώς η παράλειψη της μπορεί να θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο τον εαυτό τους, αλλά και τους επιβάτες μπροστά. Η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη για την ασφαλή μετακίνηση σε κάθε αυτοκίνητο.

Loading