Τη νέα Στρατηγική της ΕΕ για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσίασε σήμερα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.
Αναφέρθηκε αναλυτικά στις προβλέψεις της Στρατηγικής και τη χαρακτήρισε ως προϊόν «ευρείας διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους, καινοτόμα και με σταθερό προσανατολισμό στην υποστήριξη και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας». Επιπλέον, τόνισε την «αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Ευρώπη», καθώς συμβάλλει σε ποσοστό 7% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ και απασχολεί 13,8 εκατομμύρια εργαζόμενους.
Ωστόσο, επανέλαβε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως οι ελλείψεις προσωπικού και η υπερβολική εξάρτηση από εισαγόμενες πρώτες ύλες. Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι η Στρατηγική εισάγει εμβληματικές πρωτοβουλίες σε πέντε τομείς: Καινοτομία και Ψηφιοποίηση, Καθαρή Κινητικότητα, Ανταγωνιστικότητα και Ανθεκτικότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Δεξιότητες, και Ίσοι Όροι Ανταγωνισμού.
«Το είπα κατά την ακρόαση μου, και θέλω να το τονίσω γι’ ακόμα μια φορά, ότι κανείς δεν πρέπει να μείνει πίσω στη μετάβαση στην καθαρότερη κινητικότητα», τόνισε. Υπογράμμισε την ανάγκη για εκπαίδευση και προσέλκυση εργαζομένων με τις κατάλληλες δεξιότητες για ένα ψηφιακό μέλλον.
Αναφορικά με τις προτάσεις για χρηματοδότηση, σημείωσε ότι οι πόροι μπορούν να μετατρέψουν τη νέα στρατηγική σε πραγματικότητα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, προσδιορίζοντας συγκεκριμένα ποσά για την καθαρή τεχνολογία και τις μπαταρίες. Μετά τις ερωτήσεις και τοποθετήσεις των ευρωβουλευτών, ο επίτροπος ανέφερε ότι η Στρατηγική στηρίζεται στον ρεαλισμό και ότι θα προτείνει στοχευμένες τροποποιήσεις σχετικά με τους στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ