Στη συζήτηση για το Μέλλον της Ηλεκτροκίνησης, κατά τη δεύτερη μέρα του Φόρουμ, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε την κρισιμότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Ευρώπη, τόσο οικονομικά, αφού αντιπροσωπεύει πάνω από το 7% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, όσο και κοινωνικά, αφού στον κλάδο απασχολούνται πάνω από 13 εκατομμύρια εργαζόμενοι.
«Το ευρωπαϊκό συμφέρον είναι ξεκάθαρα να προστατεύσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία», είπε και προσέθεσε: «Θέλουμε να διασφαλίσουμε το μέλλον της. Ο κόσμος όμως αλλάζει και πρέπει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές για να συνεχίσει η ΕΕ να κατέχει ηγετική θέση τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και στον παγκόσμιο αγώνα κατά της κλιματικής κρίσης».
Σημείωσε, δε, ότι «η πρόκληση είναι πολύ μεγάλη και τα εμπόδια επίσης πολλά», υπογραμμίζοντας ότι «έχουμε όμως συγκεκριμένους στόχους και ήδη κάνουμε πρόοδο, κάνουμε βήματα όπως με τη νέα νομοθεσία για τους πράσινους εταιρικούς στόλους, τον νέο κανονισμό για τις μπαταρίες, τον νόμο για μηδενικές καθαρές εκπομπές για τη βιομηχανία, τον νόμο για τις πρώτες ύλες, το σχέδιο δράσης για τα δίκτυα και το σχέδιο βιομηχανικής δράσης της ΕΕ για τον κλάδο».
«Πιστεύω πραγματικά ότι οι κοινές αυτές πρωτοβουλίες είναι ικανές να δημιουργήσουν ευνοϊκές συνθήκες για τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα εποχή, αλλά και να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της», είπε.
Αναφερόμενος στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης στις δυο σημαντικές κατηγορίες οχημάτων και στις πολιτικές της ΕΕ, ο Επίτροπος επισήμανε ότι είναι καίριας σημασίας τα ηλεκτρικά ελαφρά οχήματα να γίνουν πιο οικονομικά και ήδη εντός του έτους θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα πρώτα ευρωπαϊκά οχήματα κάτω των 25.000 ευρώ. Επίσης, αναφέρθηκε στη νομοθετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υιοθέτηση κινήτρων ειδικά για τα εταιρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών.
«Σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, «η πρόοδος προς αυτή την κατεύθυνση συμβαίνει ήδη γρήγορα. Για παράδειγμα, ένα στα τρία νέα αστικά λεωφορεία που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ το 2024 ήταν ηλεκτρικά». Προσέθεσε ότι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ανάπτυξη φορτηγών και πούλμαν μεγάλων αποστάσεων μηδενικών εκπομπών είναι επιτακτική ανάγκη.
Ο Επίτροπος σημείωσε ότι «χρειαζόμαστε επαρκείς υποδομές επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού για να εξυπηρετήσουμε τον αυξανόμενο αριθμό οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους ευρωπαϊκούς δρόμους». Συνέχισε, τονίζοντας την ανάγκη ταχύτερης ανάπτυξης υποδομών για τα βαρέα οχήματα, με πρόσθετη χρηματοδότηση περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, που έρχεται να προστεθεί στα 1,2 δισ. ευρώ που ήδη έχουν δεσμευτεί από το 2022.
«Είναι όμως αναγκαίο να υιοθετηθούν αντίστοιχες πολιτικές κινήτρων και από τα κράτη μέλη, όπως για παράδειγμα στη φορολογική μεταχείριση των ηλεκτρικών οχημάτων», είπε.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε ότι στις 30 Ιανουαρίου αρχίζει ο στρατηγικός διάλογος για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Έλληνας Επίτροπος, Απόστολος Τζιτζικώστας, θα αναλάβει την κατάρτιση του σχεδίου δράσης της Κομισιόν για τον κλάδο, «θέλουμε να καταλήξουμε σε ένα σχέδιο δράσης, που απαντάει στις σύγχρονες προκλήσεις και ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της σημαντικής αυτής βιομηχανίας για την Ευρώπη» δήλωσε σχετικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ