Η μεταφορά των ποδηλάτων με το αυτοκίνητο πρέπει να γίνεται με σωστό τρόπο και με πιστοποιημένες βάσεις, προκειμένου αυτές να εξασφαλίσουν ένα ασφαλές ταξίδι. Η σωστή εγκατάσταση της βάσης ποδηλάτου, το χαμηλό ύψος φόρτωσης και η χαμηλή αντίσταση του αέρα αποτελούν σημαντικά στοιχεία μίας ασφαλούς μεταφοράς.
Η επιπλέον στερέωση με ιμάντες πρόσδεσης παρέχει πρόσθετη στήριξη και μειώνει τους κραδασμούς κατά την οδήγηση. Ο οδηγός, πριν ξεκινήσει, θα πρέπει να αφαιρέσει όλα τα εξαρτήματα που δυσκολεύουν τη μετακίνηση, όπως το καλάθι αποσκευών, την τρόμπα και το μπουκάλι νερού. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών ποδηλάτων, η μπαταρία πρέπει να αποθηκεύεται μέσα στο όχημα για την προστασία από κρούση, αλλά και για να μειωθεί το βάρος στη βάση των ποδηλάτων. Μία πολύ καλή λύση αποτελούν και οι βάσεις ποδηλάτων κοτσαδόρου, αλλά και οροφής που εξασφαλίζουν ακόμη πιο ασφαλή μεταφορά.
Πριν το ταξίδι ο οδηγός θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι η βάση ποδηλάτων είναι σταθερά στερεωμένη, καλά συσφιγμένη και ασφαλισμένη, σύμφωνα με τους κανονισμούς. Πάντα οφείλει να υπολογίζει το βάρος των ποδηλάτων. Όλες οι βάσεις έχουν κάποια στάνταρς και ένα συγκεκριμένο βάρος, το οποίο δεν θα πρέπει να ξεπερνιέται. Ένα βάρος 40 έως 60 κιλών, που περίπου είναι το βάρος των ηλεκτρικών ποδηλάτων, μετατοπίζει αρκετά το κέντρο βάρους του οχήματος, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η ευστάθεια της οδήγησης. Είτε το βάρος βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου είτε ψηλά στην οροφή.
Τέλος, η σωστή σήμανση παίζει σημαντικό ρόλο, αφού αυτή οριοθετεί το πλάτος των ποδηλάτων, αλλά και προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς που ακολουθούν να έχουν αυξημένα επίπεδα προσοχής. Στην Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία, για παράδειγμα, ένα ασπροκόκκινο ανακλαστικό προειδοποιητικό σήμα διαστάσεων 50×50 εκατοστών είναι υποχρεωτικό. Στη Γερμανία, το όχημα μαζί με τα ποδήλατα δεν πρέπει να έχει πλάτος μεγαλύτερο από 2,55 μέτρα, συνολικά. Εάν το φορτίο προεξέχει περισσότερο, τότε πλευρικά θα πρέπει να υπάρχει επαρκής κόκκινος φωτισμός για καλύτερη ορατότητα κυρίως στο σκοτάδι.