Διασταύρωση των πραγματικών χιλιομέτρων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται από το εξωτερικό

Διασταύρωση των πραγματικών χιλιομέτρων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται από το εξωτερικό

Διασταύρωση και ενημέρωση των πραγματικών χιλιομέτρων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται από το εξωτερικό ζητά ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την αλλοίωση των χιλιομετρικών ενδείξεων.

Προτείνει σε πρώτη φάση να συμπεριληφθούν οι ενδείξεις χιλιομετρητών με την παράλληλη καταγραφή των χιλιομέτρων στη βάση του μηχανογραφικού συστήματος που τηρείται στο Υπουργείο Μεταφορών και κατόπιν να αναγράφονται στην ίδια βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από έγγραφα ΚΤΕΟ του εξωτερικού, καθώς και τα στοιχεία τιμολογίων και λοιπών εγγράφων που κατατίθενται στα τελωνεία της Ελλάδας.

«Με αυτό τον τρόπο θα ενισχυθεί η διαφάνεια και αφετέρου θα αποτραπεί κάθε ενέργεια παραποίησης χιλιομετρικών ενδείξεων στα αυτοκίνητα, βάζοντας ένα οριστικό τέλος στο φαινόμενο αυτό. Και όλα αυτά προς όφελος του πολίτη και χωρίς να υποστεί ταλαιπωρία», αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας.

Επίσης ο Σύνδεσμος προτείνει παράλληλα και μια σειρά ενεργειών για να λυθούν σημαντικά προβλήματα που αποτελούν καθημερινό «εφιάλτη» για μερίδα πολιτών. Έτσι για να αποφευχθεί οριστικά το πρόβλημα πώλησης ταξί ως επιβατικού προτείνει να δοθεί οδηγία με το ιστορικό των χιλιομέτρων αυτών των οχημάτων, να καταγράφεται ο αριθμός πλαισίου και όχι μόνο ο αριθμός της πινακίδας, καθώς ως γνωστόν οι άδειες ταξί ακολουθούν κατά κύριο λόγο τους ιδιοκτήτες και όχι τα οχήματα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι έχουν ήδη γίνει κάποιες θετικές ενέργειες προς όφελος του πολίτη, όπως ότι παραμένει σε ισχύ η υποχρέωση από τα ΚΤΕΟ, αναγραφής του ιστορικού των χιλιομετρικών ενδείξεων στα δελτία ελέγχου, ενώ έλεγχος ΚΤΕΟ σε όχημα με εμφανείς ενδείξεις παραποίησης στο ιστορικό του, δεν θα απορρίπτεται πλέον στα ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο Δελτίο ΚΤΕΟ δίχως όμως να υφίσταται περαιτέρω ταλαιπωρία ο ιδιοκτήτης του οχήματος. Παραμένει σε ισχύ η προοπτική άσκησης διώξεων από κάθε θιγόμενο τελικό ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος, ενώ καταργείται η υποχρέωση επαναφοράς των χιλιομετρικών ενδείξεων σύμφωνα με τεκμαρτό τρόπο υπολογισμού ως ίσχυε πρότινος.

«Χαιρετίζουμε τις τελευταίες υπουργικές αποφάσεις που τέθηκαν πρόσφατα και πρόκειται να τεθούν τις επόμενες εβδομάδες, σε εφαρμογή στη χώρα μας αναφορικά με τις περιπτώσεις αλλοίωσης των χιλιομετρικών ενδείξεων στα μεταχειρισμένα οχήματα. Με αυτές τις αποφάσεις επέρχεται διαφάνεια πλέον στον εντοπισμό περιπτώσεων αλλοίωσης των ταυτοτήτων των μεταχειρισμένων οχημάτων που πωλούνται στην ελληνική αγορά. Εκκρεμεί η έκδοση αντίστοιχων σχετικών αποφάσεων για τα μεταχειρισμένα εισαγωγής, τα οποία προς το παρόν παραμένουν σε καθεστώς αδιαφάνειας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βήκας.

Κυριάκος Παρασίδης

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play