Στον κόσμο του αυτοκινητικού design ισχύει για την εικόνα και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όλων των μοντέλων το επιχείρημα του «Use it or lose it» -σε ελεύθερη απόδοση «χρησιμοποίησε το ή άφησέ το». Αυτό στην πράξη και σύμφωνα με τη ισχύουσα νομοθεσία σημαίνει πως αν κάποια στοιχεία ενός σχεδιασμού δεν έχουν αξιοποιηθεί από την εταιρεία που τα έχει παρουσιάσει πρώτη για μια πενταετία μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν και από άλλους.
Στην περίπτωση της 250 GTO η Ferrari δεν έχει χρησιμοποιήσει το design της ως βάση εδώ και πολλές δεκαετίες, με αποτέλεσμα όταν απαγόρευσε στην ιταλική Ares να παρουσιάσει μια σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού μοντέλου, που θα βασιζόταν στην 812 Superfast, η τελευταία κατέφυγε στο EUIPO (European Union Intellectual Protection). Tο Γραφείο Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και δικαιώθηκε πανηγυρικά, με αποτέλεσμα να μπορεί πλέον να κατασκευάσει το μοντέλο της, ενώ ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να κατασκευάσει ρέπλικες με μικρές μόνο οπτικές διαφοροποιήσεις από τον αρχέτυπο σχεδιασμό.
Θρυλικό μοντέλο η 250 GTO
Η εξέλιξη αυτή σαφώς και είναι πλήγμα για τη Ferrari, μιας και η 250 GTO, που από το 1962 έως και το 1964 κατασκευάστηκε μόλις 36 φορές για την συμμετοχή της στο Group 3 των Αυτοκινήτων Τουρισμού, θεωρείται πως διαθέτει κλασικό σπορ σχεδιασμό. Ταυτόχρονα είναι και το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου, καθώς όποτε μια είναι διαθέσιμη προς πώληση βρίσκει άμεσα νέο ιδιοκτήτη -είναι εξαιρετικά δημοφιλής στον κύκλο των συλλεκτών- και συνήθως έναντι ποσού που δημιουργεί νέο ρεκόρ.
Ετοιμάζεται το πρώτο SUV των Ιταλών
Πάντως στο Maranello, την έδρα της Ferrari, τα στελέχη της πιο διάσημης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου μάλλον δεν έχουν δικαίωμα να παραπονιούνται. Κι αυτό γιατί απέκτησαν τα δικαιώματα χρήση της επωνυμίας Purosangue για το πρώτο SUV τους από μια κοινωφελή οργάνωση που την είχε κατοχυρώσει με την ίδια επιχειρηματολογία.
Δείτε επίσης: Φεύγει η Volvo από την Ελλάδα