Το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αποτελούν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά plug-in αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων στην ΕΕ.
Οι πωλήσεις των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς των αυτοκινήτων.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, ο όγκος των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο και έφτασαν τα 593.559 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα ντ;iζελ κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση σε αυτό το τμήμα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις σημαντικές: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι εγγραφές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες Αγορές της ΕΕ κατά την τρίμηνη περίοδο: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).
Σημαντικά τα κυβερνητικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών ρύπων
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται από τα κυβερνητικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από μεγάλα κέρδη σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+ 149,0%) και στην Ιταλία (+ 145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.
Οι εγγραφές των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων plug-in (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλά, ή και τριπλάσια, κέρδη στον τομέα PHEV μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία όγκου επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με 469.784 μονάδες ταξινομημένες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους). Οι καταχωρίσεις υβριδίων αυξήθηκαν σχεδόν παντού στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+ 246,8%), της Γαλλίας (+ 135,0%), της Γερμανίας (+ 60,5%) και της Ισπανίας (+ 39,4%).
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά τις εγγραφές που αυξήθηκαν κατά 24,5% στην Ιταλία (η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα). Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο, από την άλλη πλευρά, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες, ενισχύθηκαν από αξιοσημείωτα κέρδη στη Γαλλία (+ 1.748,6% τώρα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ για LPG) και την Ιταλία (+23,9 %), που αντιστοιχούσαν σε πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.
Δείτε επίσης: Η μέση ηλικία του στόλου οχημάτων της ΕΕ