Η σχεδίαση του είναι τέτοια για να μπορεί να λειτουργεί σε θερμοκρασίες από -23°C έως +49 °C.
Δεν είναι λίγες οι φορές και οι απορίες σχετικά με το τι μπορούμε να κατασκευάσουμε ως χώρα. Με τα αυτοκίνητα δεν τα πηγαίνουμε και τόσο καλά. Άλλωστε δεν υπάρχουν τα κατάλληλα κίνητρα αλλά και το πλαίσιο που να βοηθά τις εταιρείες να επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο διαπιστώνουμε πως τον τελευταίο καιρό τα δεδομένα δείχνουν να αλλάζουν.
Προς το παρόν η Replicar Hellas που έχει έδρα στην Κατερίνη κατασκευάζει οχήματα. Από εκεί και πέρα αναμένουμε την 1η Νοεμβρίου όπου ο Σπύρος Πανόπουλος θα αποκαλύψει το υπεραυτοκίνητο CHAOS. Επίσης η γερμανική e.Go έχει κάνει γνωστό που πως κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκτός από τις παραπάνω υπάρχουν και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα στρατιωτικά οχήματα και εξοπλισμούς.
Η EODH είναι μία από αυτές και πρόσφατα παρουσίασε το δικό της πρωτότυπο με την ονομασία Hoplite (Οπλίτης). Η συγκεκριμένη έχει έδρα λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη και τα τελευταία 3-4 χρόνια έχει επενδύσει σε ένα νέο όχημα 10 τόνων. Το ελληνικής σχεδίασης θωρακισμένο είχαμε τη ευκαιρία να δούμε από κοντά και να το περιεργαστούμε.
Ταξιδέψαμε μέχρι την έδρα της EODH και συναντήσαμε τον ιδιοκτήτη της εταιρείας Γιάννη Μιτσή αλλά και το υπεύθυνο του project, Θανάση Γραμματικό. Και οι δύο μας εξήγησαν πως η εξέλιξη και υλοποίηση του Οπλίτη έχουν γίνει με κεφάλαια της εταιρείας.
Στόχος είναι η παραγωγή του να γίνει στην Ελλάδα προκειμένου να κατασκευάζεται από ελληνικά χέρια. Να σημειώσουμε πως η EODH ήδη συνεργάζεται με πολύ μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού ενώ είναι αυτή που θωρακίζει στρατιωτικά οχήματα όπως Leopard, Boxer κ.ά.
Πρόκειται για ένα όχημα πολλαπλού ρόλου που μπορεί να αλλάξει χαρακτήρα σε ελάχιστα λεπτά. Αυτό γίνεται καθώς η «κάψουλα» βγαίνει και αντικαθίσταται από άλλη. Με λίγα λόγια μπορεί ένα όχημα μεταφοράς προσωπικού να αλλάξει σε… πυροσβεστικό ή και το αντίθετο! Επιπλέον έχει τη δυνατότητα να επισκευάζεται στο πεδίο της μάχης (η κάψουλα ανασηκώνεται υδραυλικά), ένα στοιχείο πολύ σημαντικό για τέτοιου είδους οχήματα.
Από πλευράς κινητήρα εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο 6.7 λίτρων. Η ισχύς αγγίζει τους 300 ίππους ενώ η ροπή φτάνει τα 1.100 Nm. Το κιβώτιο είναι αυτόματο έξι σχέσεων. Από πλευράς επιδόσεων… το 0-80χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 20,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 120 χλμ./ώρα. Σημαντικό στοιχείο η αυτονομία που ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να είναι στα 300 λίτρα.
Με 8 θέσεις και χώρους για πλικά συστήματα
Η σχεδίαση του είναι τέτοια για να μπορεί να λειτουργεί σε θερμοκρασίες από -23°C έως +49 °C. Η συγκεκριμένη βασική έκδοση είναι 5-θυρη. Ωστόσο μπορεί να παραχθεί και σε άλλες εκδόσεις, με δύο, τρεις ή τέσσερις πόρτες. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει 8 επιβάτες με τον εξοπλισμό τους.
Από εκεί και πέρα εφοδιάζεται με διάφορα οπλικά συστήματα, αισθητήρες κ.λπ., κάτι που εξαρτάται από το εξοπλισμό που θα επιλέξει ο… πελάτης.
Αναλυτική παρουσίαση…
Στο παρακάτω video μιλάει ο Θανάσης Γραμματικός. Ο υπεύθυνος του project αναλύει πολλά για τον Οπλίτη που έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για όλους μας:
Δείτε επίσης: Αξεσουάρ αυτοκινήτου – Δείτε ποια απαγορεύονται από τον ΚΟΚ
- Αχαΐα: Ανέσυραν νεκρό ηλικιωμένο που είχε εξαφανιστεί στον Ερύμανθο
- Γιατί χάνουμε τον ύπνο μας όταν μεταφερόμαστε από τον καναπέ στο κρεβάτι;
- Εντυπωσιακή ανατροπή για τον Ατρόμητο
- Ανατροπή στην αναμέτρηση Ατρόμητου – Λεβαδειακού με 2-1
- Χαμηλή η συμμετοχή των Ελλήνων στην εργασία κατά τη διάρκεια των σπουδών τους
Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr