Κύριο μέλημα όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι η ενίσχυση της ασφάλειας που παρέχουν τα μοντέλα τους στους επιβάτες, στους πεζούς και στους αναβάτες των μοτοσυκλετών και ποδηλάτων.
Η ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητα κατατάσσεται σε δυο τομείς: την παθητική και την ενεργητική ασφάλεια.
Η παθητική ασφάλεια αφορά όλα τα συστήματα και τις προδιαγραφές που έχει το αυτοκίνητο για να προστατεύσει τους επιβάτες, αφού γίνει η σύγκρουση. Στη λίστα με τα συστήματα παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται οι αερόσακοι, η ζώνη ασφαλείας, τα παιδικά καθίσματα κ.α.
Η Mercedes-Benz παραδοσιακά θεωρείται ως μία από τις εταιρείες που δίνουν βασική προτεραιότητα στην ασφάλεια των επιβατών, μαζί φυσικά και με την πολυτέλεια. Οι κυριότεροι ιστορικοί σταθμοί της στον τομέα αυτό περιλαμβάνουν:
1924: Το πρώτο παγκοσμίως αυτοκίνητο με φρένα και στους 4 τροχούς.
1951: Πλήρης «κλωβός ασφαλείας», σε συνδυασμό με τη «ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης» στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες προστατεύονται από ένα εξαιρετικά ανθεκτικό πλαίσιο και ότι η ενέργεια της σύγκρουσης απορροφάται μέσω της καταστροφής μόνο του μπροστινού (και του πίσω) τμήματος του αυτοκινήτου και όχι και της καμπίνας επιβατών. Η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που καθιέρωσε δοκιμές πρόσκρουσης (crash tests) για την εξασφάλιση αυτής της καθοριστικής «ζώνης» όχι μόνο στο μπροστινό μέρος του σασί, αλλά και στο πίσω μέρος.
1972: Απομάκρυνση της δεξαμενής καυσίμων από το πίσω άκρο του αμαξώματος της Mercedes-Benz W116 (η πρώτη γενιά της S-Class) και τοποθέτησή της πάνω από τον πίσω άξονα, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες να εκραγεί σε οπίσθια πρόσκρουση και να αρπάξει φωτιά το αυτοκίνητο.
1978: ABS (Anti-lock Braking System / Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών) και στους 4 τροχούς, το πρώτο σε ευρωπαϊκό μοντέλο.
1980: Αερόσακος οδηγού, μαζί με πυροτεχνικούς προεντατήρες και σύστημα περιορισμού δύναμης για τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας.
Η Citroen έχει συμβάλει καθοριστικά στην εξέλιξη της ασφάλειας των αυτοκινήτων.
Όπως ανακοινώθηκε, το νέο Citroen C3 Aircross εξοπλίζεται με τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης που βελτιώνουν την ασφάλεια, όπως το ενεργό φρενάρισμα κινδύνου και η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας.
Επιπλέον, το σύστημα προειδοποίησης του οδηγού αναγνωρίζει τις ταλαντώσεις στην πορεία του αυτοκινήτου και εκπέμπει οπτική και ηχητική προειδοποίηση αν εντοπιστεί σημάδι υπνηλίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ