H αυτοκινητοβιομηχανία ρίχνεται στη μάχη κατά της Covid-19

H αυτοκινητοβιομηχανία ρίχνεται στη μάχη κατά της Covid-19

Από την Φόρμουλα 1 στους αναπνευστήρες: η αυτοκινητοβιομηχανία θέτει την προηγμένη τεχνολογία της στην υπηρεσία των νοσοκομείων με την κατασκευή αναπνευστήρων, ως βοήθεια στην προσπάθεια για χαλιναγώγηση της πανδημίας του κορονοϊού, μία πρωτοβουλία που προκαλεί και μερικές επιφυλάξεις.

Η General Motors και η Ford στις ΗΠΑ, οι PSA και Renault στη Γαλλία, αλλά κι οι μηχανικοί που προέρχονται από τον τομέα της Φόρμουλα 1, έχουν όλοι συστρατευθεί στο πλευρών των υπηρεσιών υγείας, προκειμένου να υπερκερασθούν οι ελλείψεις στις συσκευές αναπνευστικής υποστήριξης, που έχουν γίνει ζωτικής σημασίας.

Βέβαια, δεν λείπουν και οι παραφωνίες, όπως μαρτυρά η πρόσφατη αντιπαράθεση ανάμεσα στην GM και τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος επέκρινε έντονα την αυτοκινητοβιομηχανία ότι καθυστέρησε να θέσει σε κίνηση την παραγωγική της μηχανή και ότι προέβαλε υπερβολικές απαιτήσεις για αποζημίωση. Χρειάσθηκε μάλιστα προεδρικό διάταγμα για να επιταχθεί το εργοστάσιό της στο Κόκομο της Ιντιάνα και να ξεκινήσει άμεσα η παρασκευή αναπνευστήρων.

Τα πράγματα εξελίχθηκαν πιο εύκολα για τη Mercedes, η οποία ζήτησε από την ομάδα της στη Φόρμουλα 1, η οποία παρέμενε ανενεργή λόγω της ματαίωσης όλων των αγώνων Grand Prix του παγκόσμιου πρωταθλήματος, να στρωθεί στη δουλειά.

Μάλιστα, η έξι φορές πρωταθλήτρια κόσμου ομάδα τεχνικών κατασκεύασε σε χρόνο ρεκόρ μία συσκευή αναπνευστικής υποστήριξης, που ανακουφίζει τους πνεύμονες των ασθενών με κορονοϊό, ώστε οι κανονικοί αναπνευστήρες που απαιτούν διασωλήνωση και καταστολή, να χρησιμοποιούνται για τις πιο βαριές περιπτώσεις. Επιπλέον, η συσκευή τούτη μπορεί να παραχθεί και πιο γρήγορα, με ρυθμό 1.000 συσκευές την ημέρα.

Η Mercedes F1 συμμετέχει επίσης στην πρωτοβουλία ονόματι «Project Pitlane», που συσπειρώνει όλους τους άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων Φόρμουλα ,όπως οι Red Bull, McLaren, Williams, Racing Point, Haas και Renault για να εργασθούν πάνω σε τέτοιου είδους ιατρικό εξοπλισμό, εκμεταλλευόμενοι τη «δυνατότητά τους για γρήγορη σύλληψη και εκτέλεση ενός πρωτοτύπου και τη σχολαστική συναρμολόγησή του».

Μολαταύτα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που δε βλέπουν με καλό μάτι την εμπλοκή της αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο της ιατρικής βιομηχανίας.

Η ΜΚΟ «Bulletin of the Atomic Scientists» σε πρόσφατο άρθρο της αμφισβητεί το επιχείρημα πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι πλέον κατάλληλες για την κατασκευή των αναπνευστήρων.

Σύμφωνα με την ΜΚΟ, « οι αναπνευστήρες μπορεί να μοιάζουν με τις αντλίες και τα συστήματα κλιματισμού που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο, όμως λίγοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατασκευάζουν οι ίδιοι τα συστήματα αυτά και απευθύνονται μάλλον σε εξειδικευμένους υπεργολάβους”, υπογραμμίζει.

 

Όπως τονίζει η Renault, οι μηχανικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας επιστρατεύουν την εμπειρία τους στη χρήση προηγμένου εξοπλισμού, όπως είναι οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές.

Η παροχή βοήθειας στον νοσοκομειακό τομέα κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας συχνά ξεκινά από την ατομική πρωτοβουλία. Στην Ισπανία, οι μηχανικοί της Renault στη χώρα αυτή σχεδίασαν με δική τους πρωτοβουλία προστατευτικά γυαλιά και μάσκες, οι οποίες κατασκευάστηκαν στη συνέχεια με 3D εκτυπωτές, που είναι διαθέσιμες σε επάρκεια στα ανενεργά πλέον εργοστάσια, δήλωσε η ίδια πηγή.

Ο Τραμπ στη ρητορική του για την επείγουσα ανάγκη χρησιμοποίησε την αναλογία της οικονομίας του πολέμου για να δικαιολογήσει την έκκλησή του προς την αυτοκινητοβιομηχανία, προβάλοντας το παράδειγμα της Ford και της συμμετοχής της GM στην κατασκευή αεροσκαφών κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Αυτές οι εύκολες εικόνες από τις γραμμές παραγωγής των βομβαρδιστικών της Ford δεν θα μας πάνε πάντως πολύ μακριά», τονίζει η Bulletin of the Atomic Scientists,σχετικά με το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στην ανάπτυξη ενός μηχανήματος τρισδιάστατης εκτύπωσης και τη μαζική παραγωγή του στη συνέχεια.

Όπως όμως υπογραμμίζουν οι υπεύθυνοι του σχεδίου CPAP (αναπνευστήρας με συνεχή θετική πίεση), στην οποία συμμετέχει η ομάδα Mercedes F1, «απαιτήθηκαν λιγότερες από 100 ώρες ανάμεσα στην πρώτη σύσκεψη για να το συζητήσουμε και στην ανάπτυξη του πρώτου πρωτοτύπου». Χρόνοι συνηθισμένοι στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, όχι όμως απαραίτητα σε άλλους τομείς.

ΓΒΔ

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play