Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει όλα τα δεδομένα στη κατασκευή και συντήρηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης προβλέπεται ότι θα είναι γεμάτο με καινοτομίες και πρωτοποριακά ηλεκτρονικά συστήματα που θα συμβάλουν στη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος και στην αποτελεσματικότερη προστασία των επιβατών και των πεζών.
Η πρόκληση είναι μεγάλη για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και γι’ αυτό επενδύουν τεράστια ποσά αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των επιστημόνων τους και τις πιο ρηξικέλευθες ιδέες.
Η ηλεκτροκίνηση απαιτεί και την κατάλληλη προσαρμογή των εργοστασίων παραγωγής εξαρτημάτων και αυτοκινήτων. Ακόμη και οι τελευταίες γραμμές παραγωγής εξαρτημάτων και αυτοκινήτων αναθεωρούνται αφού πλέον την θέση των κινητήρων εσωτερικής καύσης παίρνουν οι ελαφρύτεροι και μικρότεροι ηλεκτροκινητήρες. Επίσης, μειώνεται ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιλαμβάνονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν τώρα. Πολλά τμήματα όπως το ρεζερβουάρ, η μετάδοση, τα κιβώτια ταχυτήτων και πολλά περιφερειακά τμήματα πηγαίνουν στο μουσείο του αυτοκινήτου.
Η Daimler, μητρική εταιρεία της Mercedes, αναθεωρεί τις εγκαταστήσεις των κινητήρων που δημιουργήθηκαν εδώ και έναν αιώνα για να προσαρμοστούν στην ηλεκτροκίνηση.
Η Daimler έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τα ισχυρά γερμανικά εργατικά σωματεία της, για να μετατρέψει βασικά εργοστάσια κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων στις απαιτήσεις των αμιγώς των ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα εργοστάσια στο Βερολίνο και στη Στουτγάρδη, δίπλα στα κεντρικά γραφεία της Daimler, αποτελούν το επίκεντρο των σχεδίων της Mercedes-Benz για να ανανεώσει τις μονάδες καθώς υπάρχουν προσδοκίες ότι θα μειώνεται σταδιακά η ζήτηση για τους παραδοσιακούς κινητήρες καύσης και τα συμβατικά μοντέλα, αναφέρει το Automotive News Europe.
«Η Mercedes-Benz είναι αποφασισμένη να μετατρέψει το τμήμα κινητήρων της κατά συνέπεια και να στραφεί προς την ηλεκτρoκίνηση», δήλωσε η Daimler σε μια ηλεκτρονική ανάρτηση της, αποκαλώντας τις συνομιλίες με τους εκπροσώπους της εργασίας «εποικοδομητικές».
Ο παλαιότερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, που πραγματοποιεί την αλλαγή του εξοπλισμού σε δύο εργοστάσια του που χρονολογούνται από τις αρχές της δεκαετίας του 1900 υπογραμμίζει την ιστορική φύση της μετατόπισης της βιομηχανίας προς οχήματα με μπαταρία. Είναι πιθανό, αυτή η προσπάθεια να περιλαμβάνει και κάποιες θυσίες. Τοπικοί αξιωματούχοι της εργασίας δήλωσαν στους εργαζομένους νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει 4.000 θέσεις εργασίας έως το 2025 στο εργοστάσιο στο Βερολίνο, το οποίο απασχολεί περίπου 18.500 άτομα.
Η Daimler είπε ότι σκοπεύει να βελτιώσει το κόστος και να γίνει πολύ πιο αποτελεσματική, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει λεπτομέρειες. Η εταιρεία έχει παγκόσμιο εργατικό δυναμικό περίπου 300.000 ατόμων και ένα σύμφωνο εργασίας που αποκλείει τις αναγκαστικές απολύσεις στη Γερμανία έως το 2030. Αλλά περίπου 20.000 θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να διακυβευτούν παγκοσμίως καθώς η διοίκηση εμβαθύνει τις περικοπές κόστους.
Το εργοστάσιο στο Βερολίνο(Untertuerkheim) θα πρέπει να διατηρήσει ηγετικό ρόλο στο παγκόσμιο εργοστασιακό δίκτυο της Daimler και να επεκτείνει τις λειτουργίες της ηλεκτρικής κινητικότητας, ανέφερε η εταιρεία. Το μικρότερο εργοστάσιο του Βερολίνου θα εστιάσει σε ηλεκτρικά και ψηφιακά εξαρτήματα.
Τα κυβερνητικά κίνητρα στην Ευρώπη έχουν αυξήσει τη ζήτηση για υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, βοηθώντας τους κατασκευαστές να πληρούν τα αυστηρότερα όρια εκπομπών. Το μερίδιο των οικολογικών αυτοκινήτων στις πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθεί στο 14,7% το επόμενο έτος, από λιγότερο από 5% το 2019, σύμφωνα με αναλυτές του UBS Group.
Σπύρος Ρέκκας