Η General Motors σταματά τη δραστηριότητα των ρομποταξί της Cruise μετά από σοβαρό τροχαίο

Η General Motors σταματά τη δραστηριότητα των ρομποταξί της Cruise μετά από σοβαρό τροχαίο

Ο γίγαντας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, ότι εγκαταλείπει τη δραστηριότητα των ρομποταξί της θυγατρικής της, της Cruise, για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης για τα οχήματα που πωλεί σε ιδιώτες.

Η Cruise ήταν μεταξύ των πρωτοπόρων της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και διέθετε ένα στόλο ταξί χωρίς οδηγό, τα λεγόμενα ρομποταξί, σε αμερικανικές πόλεις, μέχρι τα τέλη του 2023 που ένα σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε στο Σαν Φρανσίσκο. Ένα από τα οχήματά της παρέσυρε μια πεζή την οποία είχε χτυπήσει ένα άλλο όχημα που είχε οδηγό.

Οι αρχές είχαν αφαιρέσει την άδεια της επιχείρησης, κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο διαχειρίστηκε το περιστατικό: επί ημέρες οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν αποκάλυπταν ότι το ρομποταξί δεν είχε ακινητοποιηθεί. Ο ελιγμός που έκανε για να πάει στην άκρη του δρόμου είχε αποτέλεσμα να παρασύρει για μέτρα το θύμα.

Μετά το περιστατικό αυτό, η General Motors είχε ενισχύσει τον έλεγχο επί της θυγατρικής της. Ο συνιδρυτής της Cruise Κάιλ Βογκτ αναγκάσθηκε να παραιτηθεί και η Cruise είχε απολύσει 900 εργαζομένους, το ένα τέταρτο του προσωπικού της. Η επιχείρηση είχε σταδιακά επαναλάβει τις δραστηριότητές της υπό επιτήρηση και επρόκειτο να είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα της Uber, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Όμως η GM ανακοίνωσε την απόφασή της να ενσωματώσει τους μηχανικούς της θυγατρικής της στους κόλπους των ομάδων της που εργάζονται πάνω στην τεχνολογία της υποβοηθούμενης και αυτόνομης οδήγησης. “Βάσει των προτεραιοτήτων της όσον αφορά την κατανομή των κεφαλαίων, η GM δεν θα χρηματοδοτεί πλέον την εργασία ανάπτυξης των ρομποταξί της Cruise, δεδομένου του σημαντικού χρόνου και των σημαντικών πόρων που θα ήταν απαραίτητοι για να αναπτυχθεί η επιχείρηση.”

Η Honda, ένας επενδυτής της Cruise, προέβλεπε να θέσει σε λειτουργία μια υπηρεσία ρομποταξί το 2026 στην Ιαπωνία, όμως ο ιαπωνικός όμιλος “θα επανεκτιμήσει το μέλλον του σχεδίου και θα πραγματοποιήσει τις απαραίτητες προσαρμογές”. Η Waymo, θυγατρική της Alphabet (μητρικός όμιλος της Google), έχει το προβάδισμα στην αγορά αυτή με τα Jaguar της χωρίς οδηγό που χρησιμοποιούνται ευρέως σε μεγάλες αμερικανικές πόλεις όπως το Φοίνιξ της Αριζόνα και το Σαν Φρανσίσκο.

Η General Motors διευκρίνισε ότι παραμένει “πλήρως δεσμευμένη” στην επιδίωξη της αυτόνομης οδήγησης για τα οχήματα που προορίζονται για τους καταναλωτές. “Η δέσμευσή μας υπέρ της υποβοηθούμενης οδήγησης και της αυτόνομης τεχνολογίας για να καταστεί η οδήγηση ασφαλέστερη, περισσότερο προσβάσιμη και λιγότερο στρεσογόνα, παραμένει ακράδαντη”, διαβεβαίωσε η επικεφαλής του ομίλου Μέρι Μπάρα.

Loading

Play