Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς αποτελεί μια σημαντική παράδοση για τον όμιλο FCA και ειδικότερα για την Jeep που ειδικεύεται στις διαδρομές εκτός δρόμου.
Άλλωστε το πρώτο Jeep που κατασκευάστηκε το 1941, σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να κινείται σε κάθε έδαφος και για οποιαδήποτε αποστολή. Πρώτα για στρατιωτικούς σκοπούς και έπειτα για να βγει στην κυκλοφορία. Ωστόσο, το Willys ήταν το πρώτο τετρακίνητο όχημα μαζικής παραγωγής στην ιστορία του αυτοκινήτου, ενώ λίγα χρόνια αργότερα, το 1949, η Jeep δημιούργησε και το πρώτο SUV, το Willys Wagon. Στη συνέχεια τα SUV πήραν το δρόμο της πολυτέλειας, με το Wagoneer του 1963 να εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο και ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση.
Με το πέρασμα του χρόνου οι μηχανικοί ανέβασαν το επίπεδο της δουλειά τους με στόχο να μη σταματάει το όχημα. Η εξέλιξη των μηχανικών μερών σε συνδυασμό με την πρόοδο των ηλεκτρονικών συστημάτων επέτρεψαν τα συστήματα τετρακίνησης να προσφέρουν νέα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, χάρη και στο αρμονικό τους συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η εφαρμογή του νέου συστήματος plug-in hybrid στα Jeep Renegade και Compass το 2020 θα αποτελέσει μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη αλλάζοντας τα δεδομένα στο τρόπο οδήγησης στα οχήματα 4×4.
Η κίνηση στον πίσω άξονα δεν θα μεταδίδεται πλέον μέσω ενός κεντρικού άξονα, αλλά ενός ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας την εντελώς ανεξάρτητη διαχείριση ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς. Το ηλεκτρικό σύστημα είναι επίσης πολύ πιο ισχυρό από ένα μηχανικό, αλλά και πολύ πιο ακριβές καθιστώντας το ιδανικό για δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα συστήματα δοκιμάζονται σε μια σειρά από ακραίες συνθήκες, όπως στο χιονισμένο Arjeplog της Σουηδίας, ή στις παγωμένες διαδρομές του Β. Μίσιγκαν. Εκεί όποιες αστοχίες εντοπίζονται, καταγράφονται και λύνονται το συντομότερο. Αντίστοιχα πειράματα και δοκιμές γίνονται και στις ερήμους της Αφρικής, όπου η αντοχή των εξαρτημάτων φτάνει στα όριά της λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και του σκληρού εδάφους.
Κ.Π.