Οι λόγοι που θα πρέπει να επιλέξει κάποιος ένα πετρελαιοκίνητο όχημα, αρκεί να έχει προδιαγραφές Euro 6 και άνω

Οι λόγοι που θα πρέπει να επιλέξει κάποιος ένα πετρελαιοκίνητο όχημα, αρκεί να έχει προδιαγραφές Euro 6 και άνω

Η έναρξη της νέας δεκαετίας φέρνει νέα δεδομένα στην αυτοκίνηση, καθώς η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, με τους πετρελαιοκινητήρες να μπαίνουν σταδιακά σε δεύτερη μοίρα.

Ήδη η Μεγ. Βρετανία έχει κάνει γνωστό ότι θέλει όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα εκτός δρόμου μέχρι το 2040, ενώ σχεδιάζει από το 2050 όλα τα αυτοκίνητα να έχουν μόνο μηδενικές εκπομπές. Το ίδιο θα πράξουν η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Γαλλία. Σε πρώτη φάση θα απαγορευτούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και σε δεύτερη φάση όταν η ηλεκτροκίνηση αναπτυχθεί σε υπέρτατο βαθμό υπάρχουν σκέψεις για ανάλογες αποφάσεις και για τη βενζίνη για τα παλιά μοντέλα.

Παρόλα αυτά, η αγορά ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλου το 2020 αποτελεί ακόμη μια καλή πρόταση για πολλούς λόγους και εφόσον το αυτοκίνητο πληροί τις προδιαγραφές του Euro 6 και άνω και σύντομα το Euro7. Οι επικεφαλής της αυτοκίνησης, κυρίως γερμανικών μοντέλων, αναφέρουν ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με καύσιμο το πετρέλαιο εκπέμπει περίπου 20% λιγότερο CO2 από τη βενζίνη, ενώ παρέχει περίπου 20% καλύτερη απόδοση καυσίμου σε σχέση με άλλους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτός είναι ο λόγος που πιστεύουν ότι η πετρελαιοκίνηση έχει αρκετό μέλλον ακόμη.

Η επιλογή ενός αυτοκινήτου πετρελαίου μπορεί να κριθεί αναγκαία όταν ο οδηγός του οχήματος έχει αυξημένες ανάγκες μετακίνησης. Είναι γνωστό ότι οι κινητήρες ντίζελ εξοικονομούν χρήματα σε μεγάλες διαδρομές και όταν ο οδηγός κάνει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα σε ένα χρόνο. Έτσι όταν ένας οδηγός διανύει κάθε χρόνο πάνω από 20.000-25.000 χιλιόμετρα πρέπει να στραφεί στον πετρελαιοκινητήρα γιατί θα αποκομίσει πολύ μεγαλύτερα οφέλη.

Τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ που πληρούν τα πρότυπα Euro 6 και πάνω είναι σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένα από νέους φόρους σχεδόν στο σύνολο των χωρών της Ευρώπης, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στα κέντρα μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων. Και σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών αυτό θα συνεχιστεί για πολλά ακόμη χρόνια.

Οι κινητήρες ντίζελ εξακολουθούν, επίσης, να έχουν νόημα όταν πρόκειται για SUV, καθώς έχει αυξημένη ροπή και ισχύς από τις χαμηλές στροφές που μεταφράζεται σε οικονομία καυσίμου. Τέλος, ενδείκνυται για όλους όσους σκοπεύουν να ρυμουλκούν ένα τροχόσπιτο ή κάποιο σκάφος.

Κυριάκος Παρασίδης

 

©Πηγή: amna.gr

Loading