Η τέταρτη γενιά της Mercedes A Class ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχη της πολυτέλειας, της τεχνολογίας, της άνεσης και της ασφάλειας. Με νέα φιλοσοφία και προσεγμένο design κερδίζει στα σημεία και βγαίνει ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Με καλό αεροδυναμικό συντελεστή ο οποίος βρίσκεται στο 0.25 cd και με διαφοροποιημένες προς τα πάνω διαστάσεις, δείχνει τη νέα πρακτική που εφαρμόζουν οι Γερμανοί σχεδιαστές, στοχεύοντας στο γεγονός ότι τους ενδιαφέρει τα νέα μοντέλα να δείχνουν πιο νεανικά. Η ολοκαίνουρια Mercedes είναι πλέον μακρύτερη κατά 120 χλστ (μήκος 4.419 χλστ), φαρδύτερη κατά 16 χλστ (1.796 χλστ), ψηλότερη κατά 6 χλστ (1.440 χλστ) και με πιο μακρύ μεταξόνιο κατά 30 χλστ (2.729 χλστ). Παρά -όμως- τις αυξημένες διαστάσεις της, το συνολικό βάρος μειώθηκε κατά 20 κιλά, ενώ οι αυξημένες διαστάσεις είχαν θετική επίδραση και στον αποθηκευτικό χώρο που αυξήθηκε κατά 29 λίτρα, φθάνοντας τα 370 λίτρα.
Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής μας οδήγησης, οι αυξημένες διαστάσεις έδωσαν τον απαραίτητο αέρα στους πίσω επιβάτες, που πλέον μπορούν να απολαύσουν ακόμη και ένα πολύωρο ταξίδι. Στο μοντέλο ξεχωρίζουν το μπροστινό χαμηλομένο καπώ, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα και η μεγάλη εξαγωνική μάσκα με το σήμα στο κέντρο, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα λεπτά φανάρια, το κεκλιμένο παρμπρίζ και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, που του προσδίδει περισσότερο σπορ εμφάνιση.
Αν και έχουμε να κάνουμε μ’ ένα θεωρητικά μικρό μοντέλο της γερμανικής φίρμας, εντούτοις διακρίνουμε στο εσωτερικό υψηλά επίπεδα πολυτέλειας. Πλέον, δεν υπάρχουν τα αναλογικά όργανα και έχουν αντικατασταθεί από δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες. Στη στάνταρ έκδοση είναι 7 ιντσών ή αν θελήσει κάποιος μπορεί να επιλέξει οθόνη 10.25 ιντσών. Έχοντας παρόμοιο μενού με την B Class και την CLA, στην αριστερή οθόνη προβάλλεται ψηφιακά ο πίνακας οργάνων με δυνατότητες αλλαγής από τον οδηγό, ενώ στην δεξιά οθόνη υπάρχει το infotainment και τα υπόλοιπα υποσυστήματα. Από αυτή την οθόνη ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το στυλ με το οποίο θέλει να οδηγήσει, έχοντας στην διάθεσή του τις επιλογές της πολυτέλειας, του σπορ και της οικολογικής οδήγησης, να επιλέξει τον σταθμό του ραδιοφώνου, να δει χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου του ή να έχει χάρτη πλοήγησης.
Το μοντέλο διαθέτει μία πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, όπως τα Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist, για τη διατήρηση της σωστής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και ελέγχοντας το τιμόνι. Επιπλέον, το Active Emergency Stop Assist και το Active Lane Change Assist, φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και αντιστοίχως διατηρεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας.
Το μοντέλο που οδηγήσαμε είχε το ολοκαίνουριο πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1.461 κυβικών το οποίο προέρχεται από τη Renault, με απόδοση 116 ίππων και 260 Nm ροπής. Ο κινητήρας ήταν γραμμικός και ελαστικός, με αποτέλεσμα από τις χαμηλές στροφές να βγάζει όλη του τη δύναμη. Ο κινητήρας συνεργάστηκε άριστα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, δείχνοντας έμπρακτα τα επίπεδα πολυτέλειας. Ο επιλογέας του βρίσκεται πίσω από το τιμόνι (όπως και στα περισσότερα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας) και στην πράξη αποδείχθηκε ιδιαίτερα λειτουργικός. Με τελική ταχύτητα κοντά στα 202 χλμ/ώρα και με επιτάχυνση από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα στα 10,5 δευτερόλεπτα δεν προβληματιστήκαμε ούτε μία φορά στην προσπέραση, ενώ αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στο ταξίδι έπεσε κάτω από τα 5,5 λίτρα, έχοντας μικτή κατανάλωση λίγο κάτω από τα 7 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα.
Η οδηγική εμπειρία ήταν εξαιρετική και ο οδηγός «δένεται» αμέσως με το αυτοκίνητο. Μας άρεσε η υψηλή ποιότητα κύλισης, η καλή εργονομία, η πολυτέλεια στο εσωτερικό, η δύναμη του κινητήρα και η πολύ καλή πρόσφυση κάτω από όλες τις συνθήκες οδήγησης. Το οδηγήσαμε στην εθνική, αλλά και στις επαρχιακές οδούς. Δεν ανησυχήσαμε ούτε για μια στιγμή, καθώς το όλο σύνολο λειτουργούσε υπέρ του οδηγού και της ασφάλειάς του. Μας άρεσε, επίσης, και η πολύ καλή δουλειά που έκαναν οι τεχνικοί στον τομέα της ηχομόνωσης, καθώς δεν περνάει θόρυβος ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Η τιμή απόκτησης του αυτοκινήτου της δοκιμής ξεκινάει από τα 27.986 ευρώ.
Κυριάκος Παρασίδης