Οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 30% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 30% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 30% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ενωση, από τις οποίες το 72% προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Από αυτό το ποσοστό, το 60,7% προέρχεται από τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, το 11,9% από τα ελαφριά φορτηγά, το 26,2% από τα βαρέα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία και το 1,2% από τις μοτοσικλέτες.

Η ανάλυση αυτών των στοιχείων οδήγησε τους επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θέσουν αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων στις αυτοκινητοβιομηχανίες και σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους την επιβολή αυστηρών προστίμων, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν τα δύο δισ. ευρώ. Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 ως προς τα επίπεδα που ίσχυαν το 1990.

Για το υπόλοιπο 28% της συνολικής ρύπανσης που προέρχεται από τις μεταφορές, υπεύθυνες είναι οι αερομεταφορές (13,4%), τα πλοία (13,6%), ο σιδηρόδρομος (0,5%) και άλλες μορφές μεταφοράς (0,5%).

Το ευχάριστο νέο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ότι αποδίδουν οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών ρύπων και μέσα στα επόμενα χρόνια ο μέσος όρος εκπομπών CO2 θα ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό. Σε αυτήν την προσπάθεια θα συμβάλλει αποφασιστικά η ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και άλλες μορφές ενέργειας πέραν της βενζίνης και του πετρελαίου.

Σύμφωνα με έρευνες, υπάρχουν δύο τρόποι μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα. Αυτό γίνεται είτε αυξάνοντας την αποδοτικότητά τους είτε αλλάζοντας το καύσιμο. Σήμερα, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη χρησιμοποιούν το πετρέλαιο και τη βενζίνη, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε μήνα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος.

Παρά τη μικρή παρουσία τους στην αγορά, o αριθμός των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά εδώ και δύο χρόνια. Ακόμη και στην Ελλάδα, όπου οι υποδομές είναι ελάχιστες και η εξάπλωση των σημείων φόρτισης σε χαμηλό επίπεδο.

Οι μηχανικοί των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν διαπιστώσει -τελικά- ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ρυπογόνα από τα πετρελαιοκίνητα. Με την προσδοκώμενη αύξηση του μεριδίου της ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας το συνολικό αποτύπωμα στον πλανήτη θα μειωθεί ακόμη περισσότερο και η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Κυριάκος Παρασίδης

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play