Η Haas έγραψε Ιστορία στη Φόρμουλα Ένα, καθώς οι υπεύθυνοι της αμερικανικής ομάδας έκαναν τη Λάουρα Μίλερ την πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει καθήκοντα μηχανικού αγώνα, με τη Γερμανίδα να έχει πλέον το ρόλο του… «δεξιού χεριού» του συμπατριώτη της οδηγού, Εστεμπάν Οκόν. Ο μηχανικός αγώνα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ρόλους στους αγώνες για μια ομάδα, καθώς αποτελεί τον κύριο σύνδεσμο μεταξύ ενός οδηγού και της ομάδας, τόσο εντός πίστας μέσω της ενδοεπικοινωνίας, όσο και εκτός αυτής, για την… αναζήτηση των επιδόσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Μίλερ δεν είναι η μόνη γυναίκα που αναλαμβάνει νέο ρόλο στη Haas, καθώς από την 1η Μαρτίου πιάνει… δουλειά ως επικεφαλής στρατηγικής η Γαλλίδα Καρίν Κριντελίς, προερχόμενη από τους Racing Bulls (σ.σ. πρώην RB).
Μιλώντας για την επιλογή της Μίλερ, η οποία εντάχθηκε στη Haas το 2022 και εργαζόταν στο τμήμα του προσομοιωτή, ο επικεφαλής της αμερικανικής ομάδας, Αγιάο Κομάτσου, τη χαρακτήρισε ως το κατάλληλο συμπλήρωμα για τον Οκόν, ο οποίος εντάσσεται φέτος στη Haas, προερχόμενος από την Alpine. «Είναι ένας αρκετά αποφασιστικός χαρακτήρας» τόνισε χαρακτηριστικά ο Κομάτσου και συνέχισε: «Και μετά είναι πολύ εργατική. Η εργασιακή ηθική της είναι πραγματικά, πραγματικά καλή. Θα γίνει μηχανικός αγώνων του Εστεμπάν. Όσον αφορά την προσωπικότητα, ο Εστεμπάν είναι επίσης ένας αρκετά αποφασιστικός χαρακτήρας. Έτσι, από αυτήν την πλευρά, νομίζω ότι η κινητήρια δύναμη, νομίζω ότι η προσωπικότητα ταιριάζει πολύ καλά. Και στη συνέχεια, αυτό στο οποίο είναι πραγματικά καλή, είναι ότι, όταν βλέπει ένα πρόβλημα, προσπαθεί να το λύσει με όλες τις δυνάμεις της και δεν σταματάει στην πρώτη απάντηση. Μερικοί άνθρωποι, όταν βρίσκουν την απάντηση, την πρώτη απάντηση, σταματούν εκεί. Σκέφτονται: Ω, ωραία, βρήκα τη λύση, προχωράω. Εκείνη έχει μια καλή εργασιακή ηθική, τέτοια που, όταν βρίσκει την πρώτη λύση, ξέρει ότι υπάρχουν 10 πράγματα, τώρα έχεις νέες ερωτήσεις να απαντήσεις. Η αποφασιστικότητά της είναι αυτή που με εντυπωσιάζει περισσότερο».
Πάντως, η προαγωγή της Μίλερ, η οποία ήταν μηχανικός απόδοσης, πριν γίνει η πρώτη γυναίκα μηχανικός αγώνα στη Φόρμουλα Ένα, είναι η… επικεφαλίδα των (αρκετών) αλλαγών στη Haas. Ο Ρόναν Ο’Χερ προήχθη επίσης από το ρόλο του ως μηχανικός απόδοσης σε μηχανικό αγώνα του 19χρονου Όλιβερ Μπέρμαν. Ο Βρετανός οδηγός αντικατέστησε πέρυσι τον (απελθόντα) Κέβιν Μάγκνουσεν σε δύο γκραν πρι και έχει ήδη προσαρμοστεί καλά στη νέα ομάδα του. Με την Κριντελίς μπήκε τέλος στην αναζήτηση της Haas για επικεφαλής στρατηγικής, η οποία συνεχιζόταν γι’ αρκετό καιρό, ενώ ο Μαρκ Λόου επιστρέφει στην αμερικανική ομάδα στη θέση του αθλητικού διευθυντή, η οποία δημιουργήθηκε πρόσφατα, την ώρα που αποχώρησε ο επί μακρόν τιμ μάνατζερ της Haas, Πιτ Κρόλα. Επίσης, η αμερικανική ομάδα κάλυψε τη θέση του επικεφαλής μηχανικού αγώνα, η οποία ήταν κενή για ένα χρόνο, με τον Φραντσέσκο Νέντσι. Ο Ιταλός έχει εργαστεί στο παρελθόν στη Φόρμουλα Ένα με Sauber και Toyota, ενώ πιο πρόσφατα κατείχε το ρόλο του επικεφαλής απόδοσης της ομάδας στο πρότζεκτ της Audi για το Ράλι Ντακάρ.
Η Haas κατετάγη έβδομη πέρυσι στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, πανηγυρίζοντας το καλύτερο πλασάρισμά της στη βαθμολογία από το 2018, και θα επιδιώξει να «χτίσει» πάνω σε αυτό το αποτέλεσμα το 2025 με το νέο δίδυμο οδηγών αγώνων, το οποίο συγκροτούν ο Οκόν και ο Μπέρμαν, που αντικατέστησαν τους Μάγκνουσεν και Νίκο Χούλκενμπεργκ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ