Σημαντικοί παράγοντες για την αξιολόγηση του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου περιλαμβάνουν την παραγωγή της μπαταρίας υψηλής τάσης και τις διαδικασίες εξωτερικής φόρτισης κατά τη λειτουργία του οχήματος
Η Mercedes-Benz εξετάζει όλες τις πτυχές που σχετίζονται με το περιβάλλον της νέας αμιγώς ηλεκτρικής EQS. Η ναυαρχίδα της μάρκας αξιολογήθηκε από την κατασκευή των πρώτων υλών και την παραγωγή της έως την οδήγηση και την ανακύκλωση στο τέλος της ζωής της. Η αξιολόγηση του κύκλου ζωής (LCA) που πραγματοποιήθηκε από ανεξάρτητους αξιολογητές που ελέγχουν αυτήν την εκτενή έρευνα και τεκμηριώνουν τα ευρήματα.
Ως το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική για μεγάλα αυτοκίνητα, το EQS 450+ (WLTP συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 19,8-15,7 kWh/100 χλμ., εκπομπές CO2 0 γραμ./χλμ.) έχει πλέον περάσει τον έλεγχο επικύρωσης.
Ο «Περιβαλλοντικός Έλεγχος 360 ° » παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για την κατανάλωση, τις εκπομπές και την αξιολόγηση του κύκλου ζωής, καθώς και για τη χρήση ανανεώσιμων πρώτων υλών και ανακυκλώσεων.
Σημαντικοί παράγοντες για την αξιολόγηση του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου περιλαμβάνουν την παραγωγή της μπαταρίας υψηλής τάσης και τις διαδικασίες εξωτερικής φόρτισης κατά τη λειτουργία του οχήματος.
Η μάρκα υιοθέτει δύο διαφορετικές απαιτήσεις στους υπολογισμούς των μοντέλων της: στο σενάριο “EU electricity mix”, το ευρωπαϊκό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνεται υπόψη για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Στο σενάριο της «αναγέννησης», από την άλλη πλευρά, η ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές χρησιμοποιείται για την παραγωγή των στοιχείων της μπαταρίας και για τις διαδικασίες φόρτισης στη φάση χρήσης του οχήματος. Και τα δύο σενάρια βασίζονται σε χιλιόμετρα 300.000 χλμ. χρήσης για την EQS.
Ανακοινώθηκε ότι οι κάθοδοι των κυψελών της μπαταρίας της EQS έχουν περιεκτικότητα σε κοβάλτιο 10%. Τα συστατικά που κατασκευάζονται αναλογικά από υλικά εξοικονόμησης πόρων (ανακυκλωμένες και ανανεώσιμες πρώτες ύλες) ζυγίζουν 80 κιλά.
Με την τιμή του αεροδυναμικού συντελεστή Cd από μόλις 0,20, η EQS είναι αυτή τη στιγμή το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, αναφέρει η μάρκα. Σε σύγκριση με ένα αεροδυναμικά καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει Cd 0,23, η EQS προσφέρει πλεονέκτημα στην αυτονομία από 4-5%, στις μετρήσεις σε μεγάλες αποστάσεις (κύκλος WLTP).
Η οροφή του εργοστασίου Factory 56, της μονάδας παραγωγής της EQS, είναι εξοπλισμένη με 12.000 φωτοβολταϊκά πλαίσια. Αυτά έχουν μέγιστη απόδοση περίπου 5000 kWp και μπορούν έτσι να καλύψουν περίπου το 30% των ενεργειακών αναγκών του εργοστασίου σε ετήσιο μέσο όρο. Συνολικά, οι ενεργειακές απαιτήσεις του Factory 56 είναι 25% χαμηλότερες από αυτές των άλλων κτιρίων συναρμολόγησης της μάρκας.
Περίπου το 40% της επιφάνειας της στέγης του Factory 56 είναι καλυμμένη με πράσινο ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε ανακυκλωμένο σκυρόδεμα. Το 2022, συνολικά οκτώ σειρές ηλεκτρικών οχημάτων Mercedes-EQ θα παράγονται ήδη σε επτά τοποθεσίες σε τρεις ηπείρους.
Τα καλύμματα δαπέδου χρησιμοποιούν ένα νέο νήμα από αναγεννημένο νάιλον. Ένας τόνος αυτού του νήματος (εμπορική ονομασία ECONYL) εξοικονομεί περισσότερους από 6,5 τόνους CO2 σε σύγκριση με το παρθένο υλικό.
Μετά τη χρήση στο αυτοκίνητο, είναι δυνατή μια δεύτερη ζωή για τις μπαταρίες: για παράδειγμα, σε ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας της Mercedes-Benz Energy. Μαζί με τους συνεργάτες της, η εταιρεία έχει ήδη φέρει τρία συστήματα αποθήκευσης μεγάλης κλίμακας με συνολικά περίπου 50 MWh ενέργειας από συστήματα μπαταριών αυτοκινήτων στο γερμανικό δίκτυο. Το πρώτο σύστημα αποθήκευσης μπαταριών 2ης ζωής συνδέθηκε στο δίκτυο τον Οκτώβριο του 2016 στο Lünen της Βεστφαλίας.
Η πλειονότητα των προμηθευτών, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 90% του ετήσιου όγκου αγορών, θα προμηθεύεται στο μέλλον μόνο με ανταλλακτικά που παράγονται με ουδέτερο CO2. Από το 2039 το αργότερο, μόνο τα υλικά παραγωγής που έχουν παραχθεί με ουδέτερη εκπομπή CO2 σε όλα τα στάδια δημιουργίας αξίας θα επιτρέπεται να εισέρχονται από τις πύλες του εργοστασίου της Mercedes-Benz.
Η εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων άρχισε να δημιουργεί διαφάνεια στις σύνθετες αλυσίδες εφοδιασμού κοβαλτίου για κυψέλες μπαταριών το 2018. Για το σκοπό αυτό, εντοπίστηκαν περισσότερες από 183 εγκαταστάσεις και διενεργήθηκαν περισσότεροι από 60 έλεγχοι σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ.
Η παραγωγή των εξαιρετικά πολύπλοκων μπαταριών ιόντων λιθίου στο εργοστάσιο του Hedelfingen, μέρος του εργοστασίου της φίρμας στη Στουτγάρδη-Untertürkheim, θα είναι ουδέτερη σε εκπομπές CO2 από το 2022. Στο πλαίσιο στρατηγικών συνεργασιών, η μάρκα συμφώνησε επίσης να αγοράσει μπαταρίες που κατασκευάζονται με τρόπο ουδέτερο ως προς το CO2, ξεκινώντας με το EQS.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δείτε επίσης: Διάγγελμα Μπάιντεν: Ανακοινώνει τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας – Δείτε το ζωντανά
- Λίβανος: Τραγικές εικόνες από το νέο χτύπημα του Ισραήλ στη Βηρυτό – Έξι νεκροί και άγνωστος ο στόχος
- Σημαντικές συνομιλίες του γγ του ΝΑΤΟ με τον Ντόναλντ Τραμπ στη Φλόριντα
- Ο θρύλος του Μόμπι Ντικ: Μια νέα εμβληματική έκδοση
- Κυριάκος Μητσοτάκης: 379.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε υπερυψηλές ταχύτητες μέσω του προγράμματος Gigabit Voucher
- Ο Ντιέγκο Σιμεόνε σκέφτεται μόνο την Αλαβές