Η παραγωγή ηλεκτρονικών καυσίμων απαιτεί σημαντικές ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με μελέτη

Η παραγωγή ηλεκτρονικών καυσίμων απαιτεί σημαντικές ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με μελέτη

Τα ηλεκτρονικά καύσιμα, δηλαδή τα καύσιμα που θα παράγονται από «πράσινο» υδρογόνο και άνθρακα, θα έχουν την ονομασία e-fuel και θα αποτελέσουν την εναλλακτική λύση μετά το 2035, όπου θα απαγορευτεί η πώληση καινούργιων συμβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτά θα μπορούν να κατασκευαστούν και από γεωργικά απόβλητα ή σε συνδυασμό υδρογόνου με διοξείδιο του άνθρακα. Αυτές οι χημικές αντιδράσεις καθιστούν τα ηλεκτρονικά καύσιμα κλιματικά ουδέτερα, εφόσον η ηλεκτρική ενέργεια που θα χρησιμοποιούν θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Όμως απαιτούνται μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας για να παραχθεί το τελικό προϊόν.

Τα ηλεκτρονικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά από ειδική προσαρμογή των κινητήρων και θα δώσουν λύση μετά το 2035. Ωστόσο, σύμφωνα με τη μελέτη από το Forum Ecological and Social Market Economy, όλες οι χημικές αντιδράσεις απαιτούν τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας. Η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από 150 ανεμογεννήτριες θα μπορούσε να τροφοδοτήσει 240.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μόνο 37.500 κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρονικά καύσιμα. Σε άλλο σημείο της μελέτης αναφέρεται ότι η προσφορά των ηλεκτρονικών καυσίμων θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη και ιδιαίτερα δαπανηρή στην παραγωγή.

Loading

Play