Η Stellantis δήλωσε ότι αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην κυκλοφορία του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Citroen e-C3 στην Ευρώπη, λόγω σφαλμάτων στο λογισμικό, σύμφωνα με το Automotive News Europe.
Επιπλέον, η Stellantis είχε προγραμματίσει το Citroen e-C3 ως ανταγωνιστική απάντηση στους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, με σκοπό να προηγηθεί του νέου ηλεκτρικού R5 της Renault, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Κατά την παρουσίαση του Citroen e-C3 στην Αυστρία, είχε ανακοινωθεί ότι η αρχική τιμή θα είναι 23.300 ευρώ, προοριζόμενο να είναι η ναυαρχίδα του ομίλου στην κατηγορία μοντέλων μηδενικών ρύπων με ελκυστικές τιμές. Ωστόσο, το συγκεκριμένο γαλλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μήνες πίσω στην αναμενόμενη ημερομηνία μαζικής παραγωγής, εξαιτίας δυσλειτουργιών που εντοπίστηκαν κατά τους τελικούς ελέγχους του λογισμικού, όπως αναφέρεται στο Automotive News Europe.
Αρχικά, η κυκλοφορία του νέου μοντέλου μηδενικών ρύπων θα έπρεπε να δώσει προβάδισμα στη Citroen στην αγορά των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, με βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης, αυτονομίας και ασφάλειας, ενώ οι παραδόσεις σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές σχεδιάζονταν να ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Οι αγοραστές αναμένονται να παραλάβουν τα οχήματά τους μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η λίστα παραγγελιών για το νέο Citroen e-C3 άγγιξε τις 30.000 μονάδες.
Το νέο SUV e-3008 της Peugeot εμφάνισε επίσης καθυστερήσεις στη μαζική παραγωγή εξαιτίας προβλημάτων με τα εξαρτήματα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης του ηλεκτρικού οχήματος, σύμφωνα με την αντίστοιχη ενημέρωση.
Οι πιέσεις από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, Καρλος Ταβαρες, προς τους επικεφαλής των μάρκων έχουν αυξηθεί καθώς τα παλαιότερα μοντέλα και οι υψηλές τιμές των προϊόντων οδηγούν τους πελάτες σε πιο σύγχρονα προϊόντα ανταγωνιστών. Στο πλαίσιο των εισηγμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, η μετοχή της Stellantis έχει να δείξει φτωχές επιδόσεις αυτή τη χρονιά.
Αυτές οι εσωτερικές προκλήσεις εντάθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, όταν ανακοινώθηκαν τα επίσημα αποτελέσματα για τα καθαρά κέρδη πρώτου εξαμήνου, όπου η κερδοφορία της Stellantis σχεδόν μειώθηκε στο μισό σε σύγκριση με πέρυσι.
Η Stellantis ανακοίνωσε ότι το νέος Citroen e-C3, που κατασκευάζεται στη Σλοβακία, αποτελεί το πρώτο βήμα κατά των αυξημένων προκλήσεων από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα στελέχη της Citroen επιδιώκουν επίσης να το λανσάρουν στην αγορά πριν από το νέο ηλεκτρικό R5 της Renault, το οποίο έχει δηλωμένη τιμή εκκίνησης τα 33.490 ευρώ.
Η Stellantis δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει προβλήματα με το λογισμικό. Η Volkswagen αντιμετώπισε καθυστερήσεις στην ηλεκτρική Porsche Macan εξαιτίας προβλημάτων λογισμικού, ενώ παράλληλα και οι οδηγοί του VW ID3 αντιμετώπισαν παρόμοιες τεχνολογικές δυσλειτουργίες.
Η Volvo επίσης αναγκάστηκε να καθυστερήσει την παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού SUV EX90, ενώ η General Motors καθυστέρησε τις πωλήσεις του Chevrolet Blazer λόγω προβλημάτων στις οθόνες ψυχαγωγίας.
Το ηλεκτρικό Macan της Porsche παρουσίασε καθυστέρηση φέτος λόγω ελλείψεων στο λογισμικό του.
Για την Stellantis, αυτές οι καθυστερήσεις εντείνουν τις ποιότητες των προκλήσεων, καθώς η εταιρεία είναι υπό έλεγχο στην Ευρώπη για πολυάριθμες ανακλήσεις που σχετίζονται με ελαττωματικούς αερόσακους.
Στις ΗΠΑ, η Stellantis είναι υπό έρευνα για αναφορές ακινητοποίησης κινητήρα, ενώ ανακαλεί περίπου 1,2 εκατομμύρια οχήματα στη Βόρεια Αμερική, προκειμένου να διορθώσει ένα σφάλμα στο λογισμικό των ραδιοφώνων που μπορεί να αφορούν τις κάμερες οπισθοπορείας.
Δύο κορυφαία στελέχη τεχνολογίας της Stellantis αποχώρησαν πρόσφατα από την εταιρεία, περιλαμβάνοντας την πρώην στέλεχος της Nvidia, Berta Rodriguez-Hervas και την Mamatha Chamarthi, επικεφαλής της επιχειρηματικής λογισμικού.
Καθώς η Stellantis προσπαθεί να επιλύσει τις καθυστερήσεις, που οφείλονται κυρίως στο λογισμικό, προγραμματίζει πρόσθετες περικοπές στον τομέα των εξειδικευμένων μηχανικών, με πιθανή απομάκρυνση 1.200 θέσεων μισθωτών μηχανικών σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Κίνα έως το τέλος του έτους.
Προς το παρόν, δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση σχετικά με το εύρος των περικοπών, ειδικά στην Ιταλία.
Η εταιρεία έχει ήδη καταργήσει περίπου 400 θέσεις εργασίας μηχανικών στις ΗΠΑ το τρέχον έτος, ενώ σε ανακοίνωση της στις 30 Ιουλίου, η Stellantis ανέφερε την πρόθεσή της να προσφέρει εθελοντικές προτάσεις για εθελουσία έξοδο στους ήδη εργαζόμενους των ΗΠΑ.
Ο Κάρλος Ταβάρες, του οποίου η θητεία ως CEO της Stellantis λήγει το 2026, δήλωσε ότι θα αφιερώσει χρόνο φέτος στις ΗΠΑ για να εφαρμόσει διορθωτικές ενέργειες.
Εκτός από τη μείωση εργατικού δυναμικού, αυτό περιλαμβάνει τις μειώσεις παραγωγής, τις μειώσεις τιμών και την αναβίωση των Dodge Charger και Challenger, με στόχο την ανάκτηση μεριδίου αγοράς και τη μείωση των επίπεδων αποθεμάτων στην κερδοφόρα αγορά του ομίλου.