Η ταχύτητα και το ύψος του οχήματος επηρεάζουν σοβαρά τους τραυματισμούς πεζών

Η ταχύτητα και το ύψος του οχήματος επηρεάζουν σοβαρά τους τραυματισμούς πεζών

Όσο πιο γρήγορα κινείται ένα όχημα και χτυπά έναν πεζό, τόσο πιο πιθανό είναι να του προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό. Ακόμη και τα 40 χλμ/ώρα σε κατοικημένες γειτονιές θεωρείται υψηλή ταχύτητα, καθώς ο τραυματισμός ενός πεζού σε αυτή την περίπτωση είναι αρκετά σοβαρός. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της έρευνας του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού επιστημονικού και εκπαιδευτικού οργανισμού αφιερωμένος στη μείωση θανάτων των ΗΠΑ, IIHS.

Για να εκτιμήσουν τον κίνδυνο του τραυματισμού σε διαφορετικές ταχύτητες, οι ερευνητές του IIHS εξέτασαν 202 ατυχήματα που αφορούσαν πεζούς ηλικίας 16 ετών και άνω. Τα αρχεία προέρχονταν από δύο βάσεις δεδομένων: η μία περιλάμβανε ατυχήματα που σημειώθηκαν μεταξύ 2015 και 2022 στο Μίσιγκαν και η άλλη αφορούσε ατυχήματα του 2022 στην Καλιφόρνια, στο Νιου Τζέρσεϊ και στο Τέξας. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν φωτογραφίες των οχημάτων που εμπλέκονταν για να προσδιορίσουν το ύψος του καπό. Διαπιστώθηκε ότι το βάρος του οχήματος δεν παίζει σημαντικό ρόλο σε ατυχήματα πεζών, καθώς οποιοδήποτε και αν ήταν το όχημα, υπερτερεί κατά πολύ ενός ατόμου.

Ανεξάρτητα από το ύψος του οχήματος, οι υψηλότερες ταχύτητες συσχετίστηκαν με αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού. Οι πεζοί που χτυπούσαν με ταχύτητα 20χλμ/ώρα είχαν 46% πιθανότητα να υποστούν τουλάχιστον έναν μέτριο τραυματισμό, και το 18% είχε πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού. Στα 55χλμ/ώρα ο κίνδυνος μέτριου τραυματισμού ανέβηκε στο 86%, ενώ ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού αυξήθηκε στο 67%. Στα 40 χλμ/ώρα, οι πεζοί είχαν μόνο 1% πιθανότητα να πεθάνουν από τα τραύματά τους, αλλά στα 55 χλμ/ώρα, ο κίνδυνος έφτασε το 19%. Στα 80χλ/ώρα, το αντίστοιχο ποσοστό ξεπέρασε το 80%.

Γενικά, τα ψηλότερα μπροστινά άκρα των οχημάτων αύξησαν την πιθανότητα μέτριου και σοβαρού τραυματισμού πεζών. Στα 43χλμ/ώρα, ένα αυτοκίνητο μέσου ύψους είχε 60% πιθανότητες να προκαλέσει μέτριους τραυματισμούς σε έναν πεζό.

Τα συμπεράσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα 25χλμ/ώρα μπορεί να χαρακτηριστεί «ασφαλή» ταχύτητα σύγκρουσης αυτοκινήτου με πεζό. Η μείωση των ταχυτήτων από τα 50χλμ/ώρα σε 40χλμ/ώρα θα μείωνε τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού το από 50% στο 32%. Οι κατασκευαστές οχημάτων μπορούν επίσης να διαδραματίσουν ρόλο στην πρόληψη ατυχημάτων πεζών, τροποποιώντας τα μπροστινά τμήματα των αυτοκινήτων τους και εξοπλίζοντας τα οχήματα με αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Loading

Play