Επί αρκετές δεκαετίες, τα συστήματα τετρακίνησης προσέφεραν καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες, στέλνοντας ισχύ και στους τέσσερις τροχούς. Αυτό όμως είχε το τίμημά του, που δεν ήταν άλλη από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
Η τεχνολογία all-wheel drive (AWD) που εμφανίστηκε αργότερα μπορούσε να ανιχνεύει ποιοι τροχοί είχαν την καλύτερη πρόσφυση στέλνοντας περισσότερη ισχύ στους τροχούς που το είχαν ανάγκη, γεγονός που είχε μειωμένο αντίκτυπο στην κατανάλωση.
Τώρα, η Ford κάνει το επόμενο βήμα λανσάροντας στο Kuga την τεχνολογία AWD disconnect. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να απενεργοποιεί το σύστημα σε ευνοϊκές οδηγικές συνθήκες, έχοντας ακόμα μικρότερη κατανάλωση, ενώ μπορεί να το επανασυνδέει σε κλάσματα δευτερολέπτου όταν κρίνει ότι ο οδηγός χρειάζεται επιπλέον πρόσφυση.
Ένα ολισθηρό οδόστρωμα εξ αιτίας των καιρικών συνθηκών ή λόγω υπολειμμάτων λαδιού ή ύπαρξης λάσπης ήταν υπεύθυνο για το 8% των τροχαίων ατυχημάτων στη Μ. Βρετανία το 2019. Σύμφωνα με στοιχεία της Ford, η τεχνολογία AWD disconnect μπορεί να αυξήσει την οδική ασφάλεια, μειώνοντας την ίδια στιγμή την κατανάλωση κατά 6,5%, αλλάζοντας σε εμπρόσθια κίνηση, αναλόγως των συνθηκών.
Να σημειώσουμε ότι το σύστημα ανίχνευσης παρακολουθεί συνεχώς ποιοι τροχοί έχουν την καλύτερη πρόσφυση στην επιφάνεια του δρόμου, λαμβάνοντας πληροφορίες από αισθητήρες σε όλο το όχημα.
Η ισχύς κατανέμεται ομαλά μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών διασφαλίζοντας προοδευτική συμπεριφορά και άριστη απόκριση στις στροφές, με τις ρυθμίσεις να πραγματοποιούνται σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε περιπτώσεις όπου οι εμπρός τροχοί έχουν μηδενική πρόσφυση, το σύστημα μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ισχύος στους πίσω τροχούς.
Η προηγμένη τεχνολογία AWD disconnect χρησιμοποιεί έναν ειδικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο και αλγόριθμο «fuzzy logic» για να προσδιορίσει εάν η ισχύς στους πίσω τροχούς μπορεί να αποσυνδεθεί εντελώς σε περιπτώσεις όπως για παράδειγμα όταν το όχημα κινείται στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές θερμοκρασίες και στεγνές συνθήκες. Αυτό προσωρινά καθιστά το Kuga προσθιοκίνητο για ακόμα μικρότερη κατανάλωση.
Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα AWD disconnect μπορεί να επαναφέρει την ισχύ στον πίσω άξονα εάν κρίνει ότι αυτό είναι απαραίτητο. Το AWD disconnect παρακολουθεί πληροφορίες που λαμβάνει από το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και το ABS, για να αξιολογήσει το σπινάρισμα και την ολίσθηση των τροχών, καθώς και άλλα στοιχεία, όπως η ενεργοποίηση των υαλοκαθαριστήρων και η εξωτερική θερμοκρασία, ενώ μπορεί να ανιχνεύσει ακόμα και αν το Kuga ρυμουλκεί τρέιλερ, για να αποφασίσει μέσα σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει.
Κ.Π.