Η τετρακίνητη έκδοση 4xe που ολοκληρώνει την γκάμα του Jeep Avenger, το οποίο γνωρίζει πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία. Απευθύνεται σε ανθρώπους που αγαπούν τη φύση και τις δραστηριότητες, ωστόσο η καθημερινότητά τους διαδραματίζεται στο αστικό πεδίο.
Η τετρακίνηση του μικρότερου Jeep χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια μονάδα που θέτει νέα στάνταρ υψηλής αποδοτικότητας και χαμηλού βάρους. Τον πυρήνα της αποτελεί ένα 48V υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 lt, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) προκειμένου να αποδώσει 136 ίππους και 230 Nm. Ο εν λόγω κινητήρας επικουρείται από έναν ηλεκτρικό ισχύος 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, ώστε να μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο. Την τετρακίνηση εξασφαλίζει ένας ακόμα ηλεκτρικός κινητήρας 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω σύστημα. Χάρη στην τεχνολογία «power looping» η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.
Με επιτάχυνση από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα να έρχεται σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα το Avenger 4xe συνδυάζει τις ζωηρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα έχει 10 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με την έκδοση e-Hybrid των 100 ίππων, κάτι που δίνει ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης. Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το νέο μοντέλο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.
Η νέα έκδοση του Avenger μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 40 εκατοστών και διαθέτει ελαστικά M+S που χαρίζουν επιπλέον αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Μέχρι τα 30 χλμ/ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ/ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ/ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης.
Στο πρόγραμμα «Auto» η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι. Στο «Snow» εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα, στο Sand & Mud οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία, ενώ στο «Sport» μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.
Οι παραγγελίες του μοντέλου θα ξεκινήσουν κοντά στο τέλος του 2024, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές του 2025.
Κ.Π.