Η Toyota αξιοποιεί κάθε νέα τεχνολογία για να αντιμετωπίσει την Tesla, στη κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας που κατάφερε να κερδίσει και την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά στον τομέα των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, ενισχύει την θέση της στην αγορά με ένα νέο λειτουργικό σύστημα που αναπτύχθηκε από τον ερευνητικό βραχίονα τεχνολογίας Woven Planet Holdings.
Με την ονομασία Arene, το σύστημα επιτρέπει την εγκατάσταση νέων δυνατοτήτων στο υπάρχον υλικό του αυτοκινήτου από το cloud και παρέχει μια πλατφόρμα στους προγραμματιστές για τη δημιουργία λογισμικού. Η Woven Planet διευθύνεται από τον CEO Τζέιμς Κούφνερ, πρώην μηχανικό της Google.
Ο Τζέιμς Κούφνερ, γεννήθηκε το 1971, είναι Αμερικανός ρομποτικός και ο Διευθύνων Σύμβουλος (CEO ) και διευθυντής της Woven Planet Holdings και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Toyota Motor Corporation. Έλαβε διδακτορικό από το Εργαστήριο Ρομποτικής Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ το 1999. Κατά τη διάρκεια του διδακτορικού του, ίδρυσε την εταιρεία animation, The Motion Factory, η οποία αποκτήθηκε από την Avid Technology το 2000.
Η νέα εταιρεία Woven Planet Holdings γεννήθηκε τον Ιανουάριο από μια εταιρεία τεχνολογικής έρευνας που ιδρύθηκε αρχικά από την αυτοκινητοβιομηχανία το 2018 και χρηματοδοτήθηκε με το ποσό των 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Έχει πολλές θυγατρικές, που θα επενδύσουν σε εταιρείες τεχνολογίας.
Ο Τζέιμς Κούφνερ, μέλος της αρχικής ομάδας μηχανικής που δημιούργησε αυτοκίνητα της Google, είναι στο διοικητικό συμβούλιο της Toyota από τον Ιούνιο του 2020, αναλαμβάνοντας το πρόγραμμα εφαρμογής νέων λογισμικών στα μοντέλα της μάρκας.
Η Tesla είναι ήδη ηγέτης σε ό, τι αφορά τις ενημερώσεις over-the-air των λειτουργικών συστημάτων ενός αυτοκινήτου, οι οποίες ελέγχουν τα πάντα, από το φρενάρισμα έως το Wi-Fi, το κλείδωμα και τα φώτα. Από το 2012 αναβαθμίζει τη σειρά μπαταριών και τις αυτόνομες λειτουργίες των ηλεκτρικών οχημάτων μέσω ενημερώσεων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ελον Μασκ δήλωσε ότι η Tesla είναι πρόθυμη να εκχωρήσει τις δυνατότητες λογισμικού της σε τρίτα μέρη και βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες.
Οι οδηγοί αποκαλύπτουν ακριβώς πόσο γρήγορα θέλουν να φορτίζουν τα EV – και αυτά τα αυτοκίνητα ρυθμίζουν το ρυθμό κίνησης τους.
Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μειονέκτημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το άγχος και η «ταλαιπωρία» της φόρτισης, αναφέρει το bloomberg.
«Υπάρχουν πολλές επιλογές, κάτι που είναι καλό», δήλωσε ο Τζέιμς Κούφνερ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις ψηφιακές δραστηριότητες της Toyota. Ρωτήθηκε αν η Toyota ενδιαφέρεται για την αδειοδότηση των λειτουργικών συστημάτων της Tesla. «Έχουμε ένα ανταγωνιστικό προϊόν που μπορεί να τρέξει σε πολλούς διαφορετικούς τύπους υλικού, οπότε ίσως στο μέλλον, η Arene μπορεί να έχει ανάλογες δυνατότητες με το πρόγραμμα της Tesla».
Η Toyota αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις με όλες τις παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι γραμμές μεταξύ τεχνολογίας και αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο θολές.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εμπειρία με τη μηχανολογία και το υλικό, αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως το Alphabet, το Amazon και το Baidu, που δίνουν δισεκατομμύρια δολάρια σε νέους τομείς ευφυούς και συνδεδεμένης κινητικότητας.
Οι συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέχουν περίπου τρία έως πέντε χρόνια από την προσφορά προγραμμάτων μέσω του cloud, όπως της Tesla, οι οποίες υπερβαίνουν τη βελτίωση των χαρτών και των συστημάτων ψυχαγωγίας ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις. Και η συμμετοχή στο νέο πεδίο ανάπτυξης λογισμικού είναι επίσης δαπανηρή – οι προϋπολογισμοί των παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία.
Με τη δημιουργία του Woven Planet, η Toyota σηματοδοτεί σε κάποιο βαθμό ότι κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση, στοιχηματίζοντας ότι μπορεί να συμπεριλάβει τεχνολογικούς γίγαντες στις δικές της πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της μελλοντικής αυτοκίνησης, που θα διέπεται από την ηλεκτροκίνηση.
Παρουσίαση της Arene
Η ανάπτυξη του λογισμικού των οχημάτων σήμερα μοιάζει με την ανάπτυξη κινητών τηλεφώνων πριν από δέκα έως δεκαπέντε χρόνια. Τότε, οι μόνοι που μπορούσαν να προγραμματίσουν κινητά τηλέφωνα ήταν αυτοί που εργάζονταν για τους κατασκευαστές. Σήμερα, οποιοσδήποτε μπορεί να προγραμματίσει ένα smartphone και οι περισσότερες εφαρμογές που χρησιμοποιούμε είναι από άτομα που δεν είναι συνδεδεμένα με την εταιρεία που δημιούργησε τη συσκευή.
Τα σημερινά οχήματα περιέχουν εκατομμύρια γραμμές κώδικα, αλλά σχεδόν όλα αυτά είναι γραμμένα από τον κατασκευαστή και τους προμηθευτές τους, οι μόνοι που μπορούν να αποκρυπτογραφήσουν τις περίπλοκες αρχιτεκτονικές οχημάτων σήμερα.
Ταυτόχρονα, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων αυτονομίας και κινητικότητας που πρέπει να βασίζονται σε προσαρμοσμένα οχήματα.
Η αποστολή της Arene είναι να ανοίξει τον προγραμματισμό οχημάτων σε όλους απλοποιώντας την ανάπτυξη λογισμικού οχημάτων και αυξάνοντας τη συχνότητα ανάπτυξης, χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια. Πιστεύουν οι δημιουργοί της τεχνολογίας ότι αυτό θα δημιουργήσει μια εντελώς νέα αγορά προγραμματιστών εφαρμογών οχημάτων οι οποίοι, μέσω λογισμικού, ενσωματώνουν ένα όχημα στην καθημερινή μας ζωή με νέους τρόπους.
Για να το επιτύχουν αυτό, εργάζονται στην Arene, μια πλατφόρμα με υπερσύγχρονα εργαλεία, API οχημάτων και δομικά στοιχεία ασφαλείας που επιτρέπουν την ταχεία επανάληψη για να συντομεύσει το χρόνο από την ιδέα έως την ανάπτυξη.
Σπύρος Ρέκκας