Μια αποτυχημένη επένδυση της Ιαπωνικής αγοράς.
Όταν ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, Yoshihide Suga, ανήγγειλε με θέρμη και σιγουριά πως μέχρι το 2050 η χώρα θα γίνει ανθρακικά ουδέτερη, ελάχιστοι μπορούσαν να προβλέψουν το αδιέξοδο που έμελλε να επέλθει.
Η χώρα πόνταρε στο δόγμα «χτίσε φορτιστές, και τα ηλεκτρικά θα έρθουν», αλλά… έπεσε έξω, σύμφωνα με το newsauto.
Το 2012 η χώρα εγκαινίασε ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων ύψους 911 εκ. δολαρίων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μέσω της κατασκευής ενός φαραωνικού δικτύου σημείων φόρτισης. Αντί, όμως, να γίνεται… μάχη για το ποιος θα πρωτοφορτίσει το ηλεκτρικό του, οι φορτιστές σαπίζουν ανεκμετάλλευτοι.
Αυτό διότι η εγκατάσταση χιλιάδων φορτιστών δεν συνοδεύτηκε από αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά, όπως περίμενε το αρμόδιο όργανο της ιαπωνικής κυβέρνησης. Σήμερα, το μερίδιο των ηλεκτρικών δεν ξεπερνά το 1%, με αποτέλεσμα να παρατηρείται αναντιστοιχία στον αριθμό φορτιστών και ηλεκτρικών οχημάτων.
Πολλοί θα σκεφτούν πως… δεν θα πάνε χαμένοι, δεδομένου ότι κάποια στιγμή ο αριθμός των ηλεκτρικών που θα κυκλοφορούν στους ιαπωνικούς δρόμους θα πολλαπλασιαστεί. Κάτι, τέτοιο, όμως δεν ισχύει, καθώς ο μέσος όρος ζωής πολλών σημείων φόρτισης περιορίζεται στα 8 έτη. Επομένως, είτε πρέπει να υποβληθούν σε κοστοβόρα σέρβις, είτε να αφαιρεθούν.
Πολλές φορές, μάλιστα, η απομάκρυνσή τους είναι… μονόδρομος, όπως καταδεικνύουν και τα επίσημα στοιχεία από την εταιρεία Zenrin Co. Τον περασμένο Μάρτιο οι φορτιστές στο Νησί ήταν γύρω στους 29.200, όταν πριν από ένα 12μηνο έφταναν τους 30.300.
«Το επόμενο ή μεθεπόμενο έτος θα αποτελέσει το αποκορύφωμα», της διαδικασίας αντικατάστασης των σταθμών φόρτισης, ανέφερε ο Tsuyoshi Ito, διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού στην e-Mobility Power, μια κοινοπραξία μεταξύ της Tepco Co. και της Chubu Electric.
Στο μέλλον είναι απαραίτητο η τοποθέτηση των φορτιστών να γίνει σε εύκολα προσβάσιμες τοποθεσίες και πρέπει να εγγυηθούμε πως οι φορτιστές δεν θα έχουν κοινή «ημερομηνία λήξης». Μόνο έτσι θα πετύχουμε «ηλεκτρική πρόοδο», πρόσθεσε ο Tsuyoshi Ito.
Σημειωτέον ότι στόχος της Ιαπωνίας είναι να έχει 150.000 φορτιστές μέχρι το 2030.
Ο ισχυρός άνδρας της Toyota και Πρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, Akio Toyoda, είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αντιτιθέμενος στην πρακτική προσκόλλησης σε συγκεκριμένους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους.
«Εάν ο αριθμός των μονάδων είναι ο μοναδικός στόχος, τότε οι φορτιστές θα εγκατασταθούν όπου φαίνεται εφικτό, και θα καταλήξουμε σε χαμηλά ποσοστά χρήσης», ανέφερε.
Δείτε επίσης: Η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει «χρυσά» ταμεία: Αύξηση της ζήτησης αλλά και ευνοϊκές ρυθμίσεις
- Φορολογικές μεταρρυθμίσεις: 12 μειώσεις φόρων και νέα κίνητρα για επιχειρήσεις – Συμπληρωματικός προϋπολογισμός 400 εκατ. ευρώ για υποδομές
- Εκτοξεύτηκε ο πρώτος δορυφόρος από ξύλο: μια νέα εποχή για την διαστημική βιομηχανία
- Συζήτηση στρογγυλής τράπεζας στο ΑΠΘ για τον Παύλο Μελά και τον Μακεδονικό Αγώνα
- ΑΕΚ: Καθαρές οι εξετάσεις του Μάνταλου
- Η Ριάνα προτρέπει τους πολίτες να ψηφίσουν: Μια ανάρτηση με μήνυμα και χιούμορ
Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr