Καύσιμα: Τι με συμφέρει να βάλω περισσότερο με 20 ευρώ;

Καύσιμα: Τι με συμφέρει να βάλω περισσότερο με 20 ευρώ;

Το ερώτημα που τίθεται είναι απλό αλλά ουσιαστικό: πόση απόσταση μπορεί να καλύψει κανείς με ένα ποσό της τάξης των 20 ευρώ;

Η διατήρηση της ακρίβειας στις αντλίες καυσίμων φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα του κόστους μετακίνησης, είτε πρόκειται για τις καθημερινές διαδρομές εντός της πόλης είτε για πιο μακρινά ταξίδια εκτός αυτής. Το ερώτημα που τίθεται είναι απλό αλλά ουσιαστικό: πόση απόσταση μπορεί να καλύψει κανείς με ένα ποσό της τάξης των 20 ευρώ;

Καθώς οι τιμές των καυσίμων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να υπολογίσουμε πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει ένα όχημα με διαφορετικό τύπο καυσίμου – είτε πρόκειται για βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης (diesel) ή υγραέριο (LPG), είτε για ηλεκτρική ενέργεια στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ο υπολογισμός αυτός αφορά τόσο την οδήγηση εντός αστικού περιβάλλοντος, όσο και την κατανάλωση σε πιο σταθερές συνθήκες, όπως αυτές της εθνικής οδού.

Για να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα, το πρώτο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι το κόστος του κάθε καυσίμου, το οποίο με βάση τις τελευταίες (10/4) επίσημες μέσες τιμές διαμορφώνεται ως εξής:

Βενζίνη (αμόλυβδη 95 οκτανίων): 1,765 ευρώ/λίτρο

Diesel (απλό): 1,531 ευρώ/λίτρο

LPG: 0,964 ευρώ/λίτρο

Ηλεκτρική ενέργεια: 0,3 ευρώ/kWh(σταθερή χρέωση 0,145 ευρώ/kWh + λοιπές χρεώσεις) για φόρτιση στο σπίτι, 0,45 ευρώ/kWh σε δημόσια προσβάσιμο AC έως 22 kW φορτιστή ή 0,62 ευρώ/kWh σε δημόσια προσβάσιμο φορτιστή DC αυτοκινητοδρόμου.

Το δεύτερο στοιχείο που πρέπει να προστεθεί στην εξίσωση είναι η κατανάλωση ενός αυτοκίνητου, το οποίο για τις ανάγκες της ανάλυσής μας, επιλέξαμε να είναι ένα μικρομεσαίο (C-Segment) αυτοκίνητο.

Με δεδομένο ότι το αντικείμενο της ανάλυσής είναι ο αριθμός των χιλιομέτρων που μπορούμε να διανύσουμε με διαφορετικά καύσιμα τόσο εντός της πόλης όσο και στην εθνική οδό, πρέπει να γνωρίζουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας σε αστικό περιβάλλον αλλά και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Και στις δύο περιπτώσεις θα πάρουμε ως βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης των δημοσιογράφων του carandmotor.gr.

Στην πόλη

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι στην πλειονότητα των μετακινήσεων εντός της πόλης βρίσκεται συνήθως μόλις ένα άτομο (ο/η οδηγός), η πραγματική κατανάλωση του μικρομεσαίου αυτοκινήτου μας έχει ως εξής:

-Βενζινοκίνητο μικρομεσαίο: 8,4 λτ./100 χλμ.

-Diesel μικρομεσαίο: 6,7 λτ./100 χλμ.

-LPG μικρομεσαίο: 10 κιλά/100 χλμ.

-Ηλεκτρικό μικρομεσαίο: 17,8 kWh/100 χλμ.

Από τα παραπάνω δεδομένα είναι εύκολο να υπολογίσουμε τα χιλιόμετρα που θα διανύσουμε εντός της πόλης με κάθε ένα αυτοκίνητο-διαφορετικού καυσίμου πληρώνοντας 20 ευρώ στο πρατήριο υγρών καυσίμων ή για τη φόρτισή του (στο σπίτι ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης).

-Βενζινοκίνητο: 135 χιλιόμετρα

-Diesel: 195 χιλιόμετρα

-LPG: 207 χιλιόμετρα

-Ηλεκτρικό: 374 χιλιόμετρα σε φόρτιση στο σπίτι, 250 χλμ. σε δημόσιο AC φορτιστή και 181 χλμ. σε δημόσιο φορτιστή DC

Συμπεραίνεται ότι σε αστικό περιβάλλον τα περισσότερα χιλιόμετρα με 20 ευρώ διανύονται από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είτε αυτό έχει φορτίσει στο σπίτι, είτε σε δημόσιο φορτιστή AC. Σε περίπτωση, μάλιστα, που προτιμάται ο «ανεφοδιασμός» της μπαταρίας στην οικία του ιδιοκτήτη (όπου η χρέωση της kWh είναι ιδιαίτερα χαμηλή), ο τελευταίος με ένα «20άρικο» θα διανύσει σχεδόν διπλάσια χιλιόμετρα (374 χλμ.) απ΄ ότι με LPG (201 χλμ.), το οποίο συνιστά την επόμενη πιο συμφέρουσα επιλογή -μετά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει φορτίσει στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή AC.

Στα υπόλοιπα καύσιμα, το LPG λόγω του χαμηλού κόστους στο πρατήριο και παρά την υψηλότερη κατανάλωση που συνήθως έχει, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι μπορεί να «διανύσει» περισσότερα χιλιόμετρα από τη βενζίνη και το diesel. Έπεται το πετρέλαιο εκμεταλλευόμενο τη χαμηλή κατανάλωση που εξασφαλίζει, ενώ την τελευταία θέση καταλαμβάνει η βενζίνη.

Συμπεραίνεται ότι σε αστικό περιβάλλον τα περισσότερα χιλιόμετρα με 20 ευρώ διανύονται από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είτε αυτό έχει φορτίσει στο σπίτι, είτε σε δημόσιο φορτιστή AC. Σε περίπτωση, μάλιστα, που προτιμάται ο «ανεφοδιασμός» της μπαταρίας στην οικία του ιδιοκτήτη (όπου η χρέωση της kWh είναι ιδιαίτερα χαμηλή), ο τελευταίος με ένα «20άρικο» θα διανύσει σχεδόν διπλάσια χιλιόμετρα (374 χλμ.) απ΄ ότι με LPG (201 χλμ.), το οποίο συνιστά την επόμενη πιο συμφέρουσα επιλογή -μετά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει φορτίσει στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή AC.

Στα υπόλοιπα καύσιμα, το LPG λόγω του χαμηλού κόστους στο πρατήριο και παρά την υψηλότερη κατανάλωση που συνήθως έχει, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι μπορεί να «διανύσει» περισσότερα χιλιόμετρα από τη βενζίνη και το diesel. Έπεται το πετρέλαιο εκμεταλλευόμενο τη χαμηλή κατανάλωση που εξασφαλίζει, ενώ την τελευταία θέση καταλαμβάνει η βενζίνη.

Στην Εθνική Οδό

Με δεδομένο ότι τα περισσότερα ταξίδια στην εθνική οδό είναι οικογενειακού χαρακτήρα, για τον υπολογισμό των παρακάτω καταναλώσεων έχει συνοπολογιστεί η ύπαρξη τεσσάρων επιβατών στο αυτοκίνητο (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού), μαζί με τις αποσκευές τους.

-Βενζινοκίνητο μικρομεσαίο: 7,5 λτ./100 χλμ.

-Diesel μικρομεσαίο: 6,5 λτ./100 χλμ.

-LPG μικρομεσαίο: 9,5 κιλά/100 χλμ.

-Ηλεκτρικό μικρομεσαίο: 21 kWh/100 χλμ.

Με ένα χαρτονόμισμα, λοιπόν, των 20 ευρώ, ο οδηγός θα διανύσει τα παρακάτω χιλιόμετρα ανά τύπο συστήματος κίνησης:

-Βενζινοκίνητο: 151 χιλιόμετρα

-Diesel: 201 χιλιόμετρα

-LPG: 219 χιλιόμετρα

-Ηλεκτρικό: 318 χιλιόμετρα με φόρτιση στο σπίτι, 211 χλμ. σε δημόσιο AC φορτιστή και 153 χλμ. σε δημόσιο φορτιστή DC

Και στην κίνηση στην εθνική οδό, το ρεύμα που προήλθε από οικιακή παροχή αποτελεί με διαφορά τη φθηνότερη λύση, ενώ σε περίπτωση που ο ανεφοδιασμός έγινε σε δημόσιο φορτιστή AC, τότε το LPG είναι ελαφρώς πιο αποδοτικό. Αντιθέτως, εφόσον η φόρτιση γίνει σε ταχυφορτιστή αυτοκινητοδρόμου, τότε με ένα 20άρικο δανύονται περίπου τα ίδια χιλιόμετρα με αυτά ενός μοντέλου βενζίνης.

Αυτό οφείλεται στην υψηλότερη κατανάλωση των ηλεκτρικών στην εθνική οδό σε σχέση με την πόλη, αφού στην τελευταία το σύστημα κίνησης εκμεταλλεύεται πολύ πιο συχνά τη λειτουργία της ανάκτησης κατά την πέδηση και την επιβράδυνση, μειώνοντας τις απαιτήσεις ρεύματος.

Πηγή: carandmotor.gr

Loading

Play