«Κρίσιμες αποφάσεις για τη Volkswagen: Έκκληση Χάμπεκ για συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους»

«Κρίσιμες αποφάσεις για τη Volkswagen: Έκκληση Χάμπεκ για συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους»

Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ τόνισε την ανάγκη οι αποφάσεις της Volkswagen να ληφθούν σε στενό συντονισμό με τους κοινωνικούς εταίρους, αντιδρώντας στις ανακοινώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με ενδεχόμενες περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων. Κάλεσε «όλους τους εμπλεκόμενους να ανταποκριθούν στην ευθύνη τους έναντι των εργαζομένων».

Στο πλαίσιο ενός σχεδίου εξυγίανσης, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σχεδιάζει να αυστηροποιήσει τα μέτρα λιτότητας και να άρει την «εγγύηση απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο κλεισίματος κάποιας γραμμής παραγωγής και περικοπών θέσεων εργασίας. Ο υπουργός Οικονομίας επεσήμανε ότι όλες οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, τονίζοντας ότι η διατήρηση της Γερμανίας ως βασικής τοποθεσίας για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι πρωταρχικός στόχος. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να αναγνωρίσουν τις ευθύνες τους για τους εργαζομένους», δήλωσε. Η Volkswagen δεν έχει κλείσει εργοστάσιό της στη Γερμανία ούτε πουθενά στον κόσμο από το 1988.

«Πρέπει να ληφθούν μέτρα που θα διασφαλίσουν ότι η Γερμανία θα παραμείνει μια μεγάλη παραγωγός αυτοκινήτων και διεθνώς ανταγωνιστική», δήλωσε ο κ. Χάμπεκ, διευκρινίζοντας ότι η απόφασή του να παρέμβει προήλθε έπειτα από εντατικές διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους. Νωρίτερα σήμερα, οι ηγεσίες των συνδικάτων της VW εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για τα σχέδια του Ομίλου και υποσχέθηκαν να αγωνιστούν σθεναρά κατά οποιουδήποτε κλεισίματος εργοστασίου ή απολύσεων.

Ο υπουργός Οικονομίας αναγνώρισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς προσαρμόζονται στην ηλεκτροκίνηση προσπαθώντας να ανταγωνιστούν τους ξένους αντιπάλους. «Οι γερμανοί κατασκευαστές πρέπει να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακρογωνιαίος λίθος της γερμανικής οικονομίας και έτσι πρέπει να παραμείνει», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους αποτελούν καλούς εργοδότες για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους σε όλη τη χώρα και έχουν σημαντική συνεισφορά στην καινοτομία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την Volkswagen, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο», πρόσθεσε ο υπουργός.

Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στη Γερμανία έχει περιοριστεί, καθώς η κυβέρνηση ήρε τα μέτρα επιδοτήσεών τους.

©

Loading