Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), δημοσίευσε την πλήρη Οικονομική Έκθεση για την αγορά του 2020 με τα τελευταία στοιχεία σχετικά για τις πωλήσεις, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, δείχνοντας τον αντίκτυπο της πανδημίας στην αυτοκινητοβιομηχανία τόσο στην Ευρώπη όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
Ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως μειώθηκε κατά 15,3% στα 63,4 εκατομμύρια πέρυσι.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε σημαντική πτώση (-20,6%). Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα αποτελέσματα μειώθηκαν κατά 16,6%, σε 11,2 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν πέρυσι. Οι κινεζικές πωλήσεις αυτοκινήτων έφτασαν τα 19,7 εκατομμύρια μονάδες το 2020, με υποχώρηση 6,8% σε σχέση με το 2019.
Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 22,3% σε 14,1 εκατομμύρια μονάδες. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έκλεισαν το έτος με την παραγωγή αυτοκινήτων να πέφτει κατά 17,6% σε σύγκριση με το 2019. Η Βραζιλία σημείωσε πτώση της παραγωγής κατά 34,3% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες που κατασκευάστηκαν πέρυσι. Πάνω από 19,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Κίνα συνολικά πέρυσι, σημειώνοντας μείωση 6,4%.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξήγαγε επιβατικά αυτοκίνητα αξίας 110 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου πέρυσι, περίπου 21 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερα από το προηγούμενο έτος.
Με μερίδιο 20%, οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσώπευαν την υψηλότερη αξία των εισαγόμενων στην ΕΕ αυτοκινήτων -αύξηση 13,0% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2019.
Ο αριθμός των φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή της ΕΕ μειώθηκε κατά 18,9% πέρυσι σε 1,7 εκατομμύρια μονάδες συνολικά.
Η κατηγορία μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων έκλεισε το 2020 σε αρνητικό έδαφος, με τις εγγραφές να πέφτουν κατά 25,7% σε 247.499 μονάδες για ολόκληρο το έτος.
Οι νέες εγγραφές λεωφορείων και πούλμαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 20,3% το 2020, φθάνοντας συνολικά τις 29.147 νέες εγγραφές.
Συνολικά το 2020, η ευρωπαϊκή εμπορική παραγωγή οχημάτων και λεωφορείων μειώθηκε κατά 17,7% σε περίπου 3,0 εκατομμύρια οχήματα.
Η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων της Νότιας Αμερικής έληξε το 2020 στα 0,6 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας μείωση 20,0% σε σύγκριση με το 2019
Η Κίνα σημείωσε σημαντική αύξηση το 2020, σημειώνοντας αύξηση 14,6% σε 6 εκατομμύρια μονάδες. Η παραγωγή στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα μειώθηκε κατά 16,3% σε 1,2 εκατομμύρια οχήματα. Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2020, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά κατά 24,4% και 22,7% αντίστοιχα.
Το διεθνές εμπόριο επαγγελματικών οχημάτων παρείχε στην ΕΕ εμπορικό πλεόνασμα 6 δισεκατομμυρίων ευρώ τους πρώτους 11 μήνες του 2020, 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος.
Η ACEA εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.
Σπύρος Ρέκκας