Μέτρα Ευρωπαϊκών Χωρών για την Ενίσχυση της Φιλικής προς το Περιβάλλον Αυτοκίνησης

Η Ιταλία διαθέτει περισσότερες πόλεις με ζώνες χαμηλών εκπομπών, επιτρέποντας τη κυκλοφορία αυτοκινήτων με ελάχιστες ή καθόλου εκπομπές ρύπων, σε σύγκριση με τη Γερμανία. Παράλληλα, η Κοπεγχάγη και το ‘Αμστερνταμ εργάζονται για τη μετατροπή του συνόλου των δημόσιων συγκοινωνιών τους από πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτρικά μέχρι το 2025.

Αυτά είναι μόνο δύο από τα δέκα σημαντικά στοιχεία που παρουσίασε η γερμανική εταιρεία συμβούλων M3E με έδρα το Βερολίνο, αποκαλύπτοντας την τρέχουσα κατάσταση στην Ευρώπη. Στη Νορβηγία, η χώρα με τον υψηλότερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, οι αγορές ηλεκτρονικών οχημάτων μέχρι 43.000 ευρώ δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ 25%. Αυτό καθιστά την τιμή λιανικής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαιρετικά ανταγωνιστική. Επιπλέον, η ισπανική κυβέρνηση έχει υποχρέωση, βάσει του νόμου, να εγκαταστήσει τουλάχιστον έναν σταθμό φόρτισης στους δημόσιους χώρους στάθμευσης για κάθε 20 θέσεις.

Τα σχέδια της πολωνικής κυβέρνησης περιλαμβάνουν την απελευθέρωση από τους ρύπους που προέρχονται από το διοξείδιο του άνθρακα, επιδιώκοντας να έχει 1,46 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στους δρόμους έως το 2030. Στη Γαλλία, η επταξινόμηση του οχήματος με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άνω των 194 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο επιβαρύνει τον αγοραστή με επιπλέον 60.000 ευρώ.

Η επικείμενη επέκταση της ελέγχου των εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα εγείρει ερωτήματα για τον τομέα των οδικών μεταφορών στην ΕΕ μέχρι το 2027. Στην Ολλανδία, έχει επιτευχθεί εθνική συμφωνία για την κατασκευή 50 σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου μέχρι το 2025, δείχνοντας την πρόθεση της χώρας να προχωρήσει σε υδρογονοκίνηση παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, η Κύπρος δρομολογεί επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) με προνόμια που αγγίζουν τα 15.000 ευρώ ανά όχημα, εφόσον υπάρξει και απόσυρση του παλιού επαγγελματικού. Αξιοσημείωτο είναι ότι έως τώρα, η Εσθονία αποτελεί την μοναδική χώρα της ΕΕ που δεν προσφέρει φορολογικές ελαφρύνσεις για ηλεκτρικά οχήματα.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading