Το πρόβλημα παρατηρείται περισσότερο στη μεσαία λωρίδα (64%) και στην αριστερή (65%) παρά στη δεξιά (49%), ενώ το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό τις καθημερινές παρά τα Σαββατοκύριακα.
Η κατάσταση είναι καλύτερη για τα φορτηγά, αν και περίπου το 33% των οδηγών τους, εξακολουθεί να οδηγεί κρατώντας απόσταση λιγότερη από τα 50 μέτρα στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα μελέτης που πραγματοποίησε το ινστιτούτο Vias, καθώς ανέλυσε τον τρόπο οδήγησης 4 εκατομμυρίων οδηγών αυτοκινήτων και 400.000 φορτηγών και λεωφορείων στους αυτοκινητόδρομους.
Το ποσοστό των επιβατικών αυτοκινήτων που αφήνουν απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου αγγίζει το 27%. Για άλλη μια φορά, το πρόβλημα παρατηρείται περισσότερο στην μεσαία και αριστερή λωρίδα (1 αυτοκίνητο στα 3 αυτοκίνητα κατά μέσο όρο ακολουθεί σε μικρότερη απόσταση του ενός δευτερολέπτου) παρά στη δεξιά.
Η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη για τα βαρέα οχήματα. Όμως περίπου το 30% των φορτηγών και των λεωφορείων ακολουθούν το όχημα μπροστά τους σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο (31%) τις καθημερινές σε σχέση με τα Σαββατοκύριακα (19%).
Στους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης, τα επίσημα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το 33% των ατυχημάτων αφορά σύγκρουση δύο αυτοκινήτων και ένα ατύχημα στα 5 (21%) αφορά καραμπόλα. Σε αυτό το είδος ατυχήματος, η μη τήρηση μιας ασφαλούς απόστασης είναι η πιο συχνή αιτία. Στην πραγματικότητα, περίπου το 70% των συγκρούσεων στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων οφείλονται στην ανεπαρκή απόσταση ασφαλείας, συχνά σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες όπως η κόπωση, η χρήση κινητού τηλεφώνου ή η αυξημένη ταχύτητα.
Αναλύοντας τις συμπεριφορές των οδηγών γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι οδηγοί δυσκολεύονται να κρίνουν σωστά την απόσταση που τους χωρίζει από το προπορευόμενο όχημα, θεωρώντας ότι θα μπορέσουν να αντιδράσουν άμεσα. Ωστόσο, η μη τήρηση του κανόνα των δύο δευτερολέπτων της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα είναι μια κύρια αιτία ατυχημάτων. Ετσι, οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης είναι απαραίτητες, προκειμένου αυτές να ενημερώσουν, ενώ παράλληλα να συμβάλουν στην προσπάθεια διατήρησης των αποστάσεων ασφαλείας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δείτε επίσης: Όρια ταχύτητας στην Ελλάδα: Τέλος στα 130 χιλιόμετρα