Ο κορονοϊός μπορεί να προκάλεσε το προσωρινό λουκέτο σε πολλά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, ωστόσο σύμφωνα με ευρωπαίους αναλυτές, πολλοί είναι εκείνοι που θα αποφασίσουν την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου ως μια λύση ώστε να προφυλαχθούν καλύτερα έναντι του ιού! Φυσικά αυτό θα γίνει από αυτούς που μπορούν να πάρουν ένα αυτοκίνητο, ενός η απόφαση θα παρθεί πιο γρήγορα σε αυτούς που το σκέφτονται.
Σημειώστε πως οι ενδυναμει αγοραστές στην Ελλάδα -αυτοί που έχουν αποφασίσει η σκέφτονται σοβαρά να αλλάξουν αυτοκίνητο στους επόμενους 15 μήνες- ξεπερνούν του 300.000 σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει η αγορά αυτοκινήτου. Και αυτό κυρίως λόγω της παλαιότητας των οχημάτων στη χώρα μας που ξεπερνάει τα 17 έτη.
Απο την άλλη η πτώση που καταγράφει η επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι ενδεικτική, ενώ μεγάλο ποσοστό αυτής θα παραμείνει ακόμα και όταν ελαχιστοποιηθεί ο ιός και μέχρι τη δεύτερη φάση του, (ένα ερωτηματικό αυτή).
Όπως επισημαίνεται σε έρευνα της εταιρείας Interview οι Έλληνες φοβούνται περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τη διάδοση του κορωνοϊού, εκτιμώντας μάλιστα σε ποσοστό 78% πως εκεί «βρίσκεται» ο επικίνδυνος ιός σε πάρα πολλά σημεία και ακολουθούν τα super market και οι χώροι εργασίας.
Από την άλλη μεριά αναλυτές εκτιμούν πως οι πωλήσεις κυρίως καινούριων αυτοκινήτων αναμένεται να καταγράψουν μια απότομη άνοδο αμέσως μετά τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές θα επιλέξουν το αυτοκίνητο για τις προσωπικές τους μετακινήσεις.
Παράλληλα οι ίδιοι εκτιμούν πως η άνοδος των πωλήσεων και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα είναι μεν αισθητή αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα είναι ανάλογη των καινούριων οχημάτων καθώς στα αυτοκίνητα από δεύτερο χέρι οι καταναλωτές θα είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά στην ποιότητα του καθαρισμού των συγκεκριμένων οχημάτων.
Δυστυχώς στα περισσότερα καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων δεν πραγματοποιούνται σοβαρές και σωστές απολυμάνσεις καθώς κοστίζουν και βέβαια η ύπαρξη του ιού είναι πιο πιθανή καθώς δεκάδες ή εκατοντάδες υποψήφιοι αγοραστές εισέρχονται στην καμπίνα τους, τα οδηγούν είτε τα πηγαίνουν στο συνεργείο για έλεγχο πριν αποφασίσουν να τα αγοράσουν.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η ΕΕ εξετάζει να θεσπίσει νέους όρους και προϋποθέσεις που θα ισχύσουν κυρίως στις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με την υιοθέτηση του πιστοποιητικού απολύμανσης ώστε να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία και να μην εξαπλωθεί ο κορωνοϊός!
Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές που επιλέγουν να αποκτήσουν κάποιο μεταχειρισμένο όχημα να είναι τουλάχιστον σίγουροι ότι ο έμπορος ή ο ιδιώτης που του παραδίδει το όχημα το έχει απολυμάνει και μειώνεται στο ελάχιστο η πιθανή μετάδοση του κορωνοϊού.
Στα καινούρια αυτοκίνητα πάντως πέραν του γεγονότος πως στην καμπίνα επιβατών έχουν εισέλθει μόνο άτομα που τηρούν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, σχεδόν τα πάντα είναι καλυμμένα με πλαστικές μεμβράνες και βέβαια δεν έχουν φιλοξενηθεί επιβάτες οπότε η μετάδοση του ιού είναι εξαιρετικά δύσκολη καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα παραμένουν κλειδωμένα για πολλούς μήνες στους τελωνειακούς χώρους. Επίσης ήδη κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες παραδίδουν τα οχήματά τους με πιστοποιητικό απολύμανσης.
Πάντως σύμφωνα με τους αναλυτές όσες επιχειρήσεις αυτοκινήτων παραδίδουν τα οχήματα τους με πιστοποιητικό απολύμανσης σίγουρα θα δελεάσουν περισσότερους καταναλωτές καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές θα αισθάνονται πιο ασφαλείς έναντι του ιού.
Από την άλλη μεριά το προσωρινό λουκέτο που είχαν βάλει πολλά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων εξαιτίας του κορωνοϊού οι παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων θα καθυστερήσουν. Όμως αυτή τη στιγμή υπάρχει διαθέσιμο στοκ καινούριων οχημάτων που μπορεί να διατεθεί άμεσα καθώς σε πάρα πολλές χώρες οι εκθέσεις αυτοκινήτων παρέμειναν κλειστές για αρκετές εβδομάδες με αποτέλεσμα να μην έχουν καταγραφεί νέες πωλήσεις ή παραγγελίες.
Πηγή: newsauto